Business Internaţional

Vanzarile de publicitate online ale ziarelor americane continua sa creasca

23.11.2007, 20:37 17

Vanzarile de publicitate online ale ziarelor din Statele Unite au inregistrat o crestere de peste 21% in cel de-al treilea trimestru, atingand 773 de milioane de dolari (523 mil. euro), comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Veniturile inregistrate din publicitatea online reprezinta aproximativ 7,1% din totalul veniturilor publisherilor americani de ziare, comparativ cu nivelul de 7% inregistrat in trimstrul doi, si respectiv de 5,4% inregistrat in aceasi perioada a anului trecut, scrie Financial Times. Vanzarile de publicitate ale ziarelor americane au scazut cu aproximativ 7,4% in cel de-al treilea trimestru.
Conform statisticilor furnizate de catre Asociatia Publisherilor din Statele Unite, in cel de-al treilea trimestru cheltuielile cu publicitatea alocate pentru segmentul print au scazut cu 9%, atingand nivelul de 10,1 miliarde de dolari.
In cadrul acestui segment de publicitate, cea mai mare scadere au inregistrat-o reclamele imobiliare, de peste 24,4%.
Scaderi au inregistrat si celelalte doua segmente majore de publicitate print: segmentul de mica publicitate a inregistrat o scadere de 19,7%, iar cel auto de aproximativ 17,7%.
Scaderea numarului de reclame imobiliare este cauzata intr-o oarecare masura si de criza sectorului imobiliar din Statele Unite. Insa scaderea atat de mare a segmentului de publicitate pe print a fost cauzata in cea mai mare masura de cresterea segmentului de publicitate pe internet.
Primii publisheri americani care au anuntat pierderi din cauza scaderii inregistrate de segmentul de publicitate print au fost New York Times, McClatchy si Gannett, cu toate ca acestia si-au marit investitiile in segmentul de internet pentru a compensa pierderile de pe varianta tiparita a ziarelor. Cotidianul USA Today, detinut de catre trustul media Gannett, a anuntat ca va fi nevoit sa-si reduca echipa editoriala cu 8,8%, ceea ce inseamna aproximativ 45 de posturi.
Cu toate acestea, investitiile companiilor media in publicitatea digitala continua sa fie reduse, tinand cont de totalul investitiilor in advertising.
"Problemele economice la nivel national afecteaza segmentul de publicitate print, in aceeasi masura in care sunt afectate si alte segmente de publicitate - in mod cert, criza din sectorul imobiliar va afecta publicitatea imobiliara sau cea de retail", a declarat directorul executiv al Gannett, John Sturm.
Cele mai "lovite" segmente au fost cele ale micii publicitati, cu o scadere de 17% pana la 3,4 mld. dolari, publicitatea de retail in scadere cu 4,9%, pana la 5,1 mld. dolari si reclamele nationale, care au pierdut 2,5% pana la o valoare de 1,7 mld. dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO