Business Internaţional

Vanzarile Sodexho Alliance, afectate de fluctuatiile valutare

06.01.2005, 00:00 15



Compania franceza Sodexho Alliance, a doua mare companie de catering din lume, a anuntat o scadere cu 1,6% a vanzarilor inregistrate pe primul trimestru, cresterea fiind afectata de fluctuatiile valutare, relateaza Financial Times. Totusi, compania a declarat ca-si va atinge tinta fixata pentru intregul an.



Compania, ale carei venituri au fost cu un an in urma impulsionate de desfasurarea Cupei Mondiale la Rugby in Australia, a declarat ca vanzarile pe trimestrul incheiat in luna noiembrie au atins o valoare de 3,085 miliarde de euro, comparativ cu 3,135 miliarde de euro in perioada similara a anului anterior. Analistii anticipasera o valoare cuprinsa intre 3,079 miliarde si 3,135 miliarde de euro pentru perioada respectiva.



Sodexho, ce ofera servicii de aprovizionare cu produse alimentare unei game variate de clienti, de la elevii din Paris pana la membrii Marinei Statelor Unite, a declarat ca cifra sa de afaceri a crescut cu 2,8% raportat la o baza organica. Vanzarile organice nu iau in considerare o serie de efecte, printre care si cele de ordin valutar.



"Excluzand contractul pentru Cupa Mondiala la Rugby din 2003, cresterea organica a fost de 4,4%, in concordanta cu obiectivul nostru legat de cresterea pe anul fiscal, obiectiv ce indica 4%," se arata in cadrul declaratiei Sodexho Alliance.



Serviciile de catering pentru Cupa Mondiala de Rugby au generat o crestere a vanzarilor cu 49 milioane de euro in primul trimestru al anului fiscal 2003/2004.



Compania, ce livreaza produse alimentare Crucii Rosii si asigura mese celor din echipele de salvare si victimelor cutremurului din Asia de sud-est in cadrul Spitalului Bangkok Phuket, a declarat ca in Marea Britanie cifra sa de afaceri a inregistrat o scadere de 2,2% in primul trimestru. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO