Business Internaţional

Volkswagen a vandut cinci Bugatti de 1,4 milioane de euro bucata in 24 de ore

17.09.2007, 21:53 36

Cu numai cateva ore inainte de debutul oficial al Salonului Auto de la Frankfurt, grupul Volkswagen a prezentat in avanpremiera noile editii limitate ale diviziilor ultra-exclusiviste.v
Daca editia din anul acesta a Salonului Auto International de la Frankfurt, cel mai mare eveniment de acest gen din 2007, a fost sub semnul ecologiei si al sistemelor de propulsie alternative la clasicele motoare care utilizeaza compustibili fosili, grupul Volkswagen, cel mai mare producator de automobile din Europa, a decis sa lanseze in cadrul unui eveniment separat trei noi modele ultra-exclusiviste, apartinand marcilor Bugatti, Lamborghini si Bentley.
Bugatti a prezentat in cadrul evenimentului o editie limitata la numai cinci exemplare a modelului Veyron Pur Sang (pur-sange), cea mai scumpa si cea mai rapida masina din lume.
Pretul modelului, care fara TVA depaseste 1,4 milioane de euro, nu a reprezentat un dezavantaj pentru companie, cele cinci exemplare gasindu-si proprietarii in mai putin de 24 de ore. Cu 1,4 milioane de euro, posesorul unui Bugatti Veyron Pur Sang poate achizitiona o flota de 125 de modele Dacia Logan, in versiunea de top si cu motorizare diesel, sau 14 limuzine de lux BMW Seria 7, cu echiparea de top si cel mai puternic motor.
Caroseria versiunii Pur Sang a modelului Veyron nu este acoperita de vopsea, ca in cazul versiunii de baza, ci de fibra de carbon pe partea centrala si de aluminiu lustruit manual pe partile laterale. Ideea unei caroserii in doua tonuri de culoare reprezinta unul dintre cele mai cunoscute elemente de design ale companiei Bugatti. Ideea utilizarii finisarii exterioare cu fibra de carbon si aluminiu a fost inspirata de structura de baza a modelului. Bugatti EB 16.4 Veyron Pur Sang se doreste sa continue legenda altor modele de colectie precum Atalante, Type 55 si Type 41 Royale.
Veyron Pur Sang este echipat cu motorul cu 16 cilindri dispusi in "W" de 7.993 cm cubi, care dezvolta 1.001 CP la 6.000 rpm. Viteza maxima pe care o poate atinge este de 406 km/h, iar acceleratia de la 0 la 300 km/h se realizeaza in 14 secunde - adica in aproape acelasi interval in care un automobil Dacia Logan cu motor de 1,4 litri ajunge la 100 km/h.
In cadrul aceluiasi eveniment, Lamborghini a prezentat noul Reveton, model realizat pe platforma supersportivului Murcielago LP640, dar cu un motor mai puternic si un design inspirat de avioanele de vanatoare.
"Noul model preia platforma tehnica a lui LP640, in timp ce designul sau este inspirat de avioanele de vanatoare", a declarat in cadrul festivitatii de lansare Stephan Winkelmann, presedinte si CEO al Lamborghini. Pretul fara taxe al noului model este cu 400.000 de euro mai mic decat cel al Veyron Pur Sang, insa modelul dispune de "numai" 650 CP, cu 351 CP mai putin decat Bugatti si cu 10 CP peste LP640. Viteza maxima pe care o poate atinge este de 340 km/h, fiind in topul celor mai rapide automobile omologate pentru drumurile publice.
Lamborghini Reveton, asemeni lui Veyron Pur Sang, reprezinta o editie limitata, insa in acest caz la 20 de unitati.
Cel de-al de-al treilea model exclusivist lansat la Frankfurt de catre grupul Volkswagen a fost GT Speed, cel mai puternic Bentley de pana acum, care poate atinge o viteza maxima de 322 km/h.
Noul model este echipat cu un motor W12 care dezvolta 610 CP, cu 51 CP mai mult decat versiunea Continental GT, putere care ii permite sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 4,5 secunde si sa atinga o viteza maxima de 326 km/h. Performantele dinamice sunt comparabile cu cele ale unui Mercedes-Benz CL 63 AMG, cu diferenta ca modelul german are viteza maxima limitata la 250 km/h.
Consumul mediu anuntat de constructor este de 16,6 litri/100 km, in timp ce emisiile de CO2 in atmosfera sunt de 400 g/km, de aproape patru ori mai mari ca in cazul modelului hibrid Toyota Prius.
Optional, pentru o mai buna siguranta, Speed GT poate fi echipat cu discuri de frana ceramice, in locul celor standard. Ideea preluarii de concepte de la modele precedente, care acum detin statut de piese de colectie se regaseste si in cazul noului Bentley, acesta preluand numele modelului Speed, lansat in 1923.
Actuala gama Continental GT, pe platforma caruia este realizat si Speed GT, lansata in 2002, este primul model lansat de Bentley, dupa ce compania britanica a fost preluata de grupul Volkswagen.
Productia anuala a Bentley a depasit cele 1.000 de unitati asamblate in 2003, ajungand la 9.000 in 2006, in timp ce Rolls-Royce, cel de-al doilea constructor britanic de lux, acum in proprietatea BMW, si-a mentinut nivelul de productie sub 1.000 de unitati, in ciuda cererii foarte mari la nivel mondial, pentru a-i accentua gradul de exclusivitate.
Chiar daca modelele sunt in nota discordanta cu noua strategie ecologica lansata in cadrul Salonului de la Frankfurt, noile modele prezentate la Frankfurt reprezinta cele mai noi realizari din punct de vedere al ingineriei, tehnologie care poate fi utilizata si in cadrul modelelor mai mici, care sa ofere performante superioare, cu un motor de o capacitate cilindrica mai redusa.

Bugatti Veyron "Pur Sang"
Editie limitata la 5 exemplare
Pret: 1.400.000 de euro
Motor: W16, 1.001 CP
Viteza maxima: 406 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 2,5 s

Lamborghini Reveton
Editie limitata la 20 de exemplare
Pret: 1.000.000 de euro
Motor: V12, 650 CP
Viteza maxima: 340 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 3,3 s

Bentley Continental GT Speed
Disponibil din 2008
Pret: 144.269 de euro
Motor: W12, 610 CP
Viteza maxima: 326 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 4,5 s

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO