Business Internaţional

Weekend-uri la lucru si cinci zile libere pe an definesc succesul omului care vrea sa puna pe picioare Chrysler

20.09.2009, 16:25 16

Pentru a salva grupul american Chrysler, directorul executivSergio Marchionne trebuie sa creeze un sedan de talie mijlocie caresa aiba calitatile necesare pentru a concura cu cele mai bunesedanuri din lume, scrie Bloomberg.

Acesta este un proiect ce se deruleaza in conditii normale pe operioada de trei pana la cinci ani, insa in situatia actuala ilforteaza pe Marchionne sa il finalizeze in doi ani.

Chrysler, care a primit un ajutor guvernamental de 15 mld.dolari, ar putea sa ramana fara fonduri in 24 de luni daca nureuseste in aceasta perioada sa readuca grupul din Auburn Hills,Michigan pe profit. Constructia unei masini care sa poata rivalizacu cele care conduc topul vanzarilor in prezent, Toyota Camry siHonda Accord, dureaza in mod normal cel putin trei ani, conformopiniei analistilor.

Provocarea provocarilor

Marchionne, 57 de ani, directorul executiv al Fiat si totodatacel care a readus compania italiana la lumina dupa ce aceasta erain prag de ruina, trebuie sa faca fata acum celei mai dureprovocari din cariera sa, aceea de a "reinvia" Chrysler. Esecul sauar insemna nu numai sfarsitul pentru cel de-al treilea producatorauto din Statele Unite si pierderea a zeci de mii de slujbe, ci arputea sa puna capat visului lui Marchionne de a transforma Fiat, cusediul la Torino, Italia, intr-un jucator de talie mondiala.

"Va avea de depasit obstacole mult mai greu de trecut decat laFiat", a spus Maryann Keller, presedintele companiei de consultantaMaryann Keller & Associates din Stanford, Connecticut.

Munca, cheia succesului

Marchionne doarme intre 3 si 4 ore pe noapte, lucreaza in timpulweekend-urilor si isi acorda cinci zile de vacanta pe an, potrivitapropiatilor sai. El poarta intotdeauna cu sine un rucsac de marimemica in care poarta doua BlackBerry si doua iPhones, cate unulpentru Chrysler, Fiat, CNH si UBS, si un al cincilea pentruurgente, potrivit oamenilor care au lucrat cu el.

Marchionne a refuzat sa comenteze aceste afirmatii. Nicipurtatorii de cuvant ai Chrysler si Fiat nu au dorit sacomenteze.

Chrysler a prezentat versiunea imbunatatita a sedanului sau cucinci usi la Salonul Auto de la Frankfurt. Masina va avea un nouinterior si un motor diesel si este destinata pietelor europene.Aceasta va fi prima demonstratie despre cum functioneaza aliantaChrysler-Fiat.

In aceasta luna, Marchionne va prezenta planul sau pentruproduse si marketing consiliului Chrysler alcatuit din noua membri.Propunerea se va concentra pe modul in care se vor dezvoltabrandurile Dodge, Chrysler, Jeep si Mopar. El va mai recomanda sice vehicule sa se construiasca si unde.

"Noi nu avem o masina care sa poata concura pe cel mai maresegment de pe piata", a spus unul dintre membri board-uluiChrysler.

"Pentru noi, timpul reprezinta provocarea. Avem suficient timpsa venim cu noi produse si sa continuam sa imbunatatim produselenoastre deja existente?"

Compania trebuie sa vanda cel putin 1 milion de masini inStatele Unite pentru a se relansa, potrivit surselor apropiate.

Acesta este un obstacol pe care Chrysler ar putea sa nu aibaforta sa il depaseasca in acest an, dupa ce in 2007 reusea sa vanda2 milioane de unitati, potrivit companiei de cercetare Autodata dinWoodcliff Lake, New Jersey.

Chrysler ar putea obtine un profit operational de aproximativ 1mld. dolari pentru fiecare 100.000 de autovehicule vandute,potrivit unei surse. Conform documentelor care atesta falimentul,Chrysler a pierdut aproximativ 16 mld. dolari in 2008.

Cine este Sergio Marchionne

  • Are 57 de ani si este director executiv in cadrul Fiat din2004.
  • A avut nevoie de 18 luni pentru a aduce pe profit o companie,Fiat, ce pierdea 1 mld. euro pe an.
  • Este licentiat in filosofie, drept si business.
  • Detine functia de vicepresedinte non-executiv in cadrul banciiUBS.
  • In ianuarie 2006 a fost numit presedintele Asociatiei Europenea Producatorilor de Automobile.
  • In aceasta vara a preluat si conducerea companiei americaneChrysler.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO