Business Internaţional

WPP si-a depasit planul dupa ce a castigat clienti importanti

27.01.2005, 00:00 23



WPP Group, compania numarul doi de publicitate din lume, a declarat ca cifra de afaceri din 2004 a depasit cu mult previziunile de 7,47 miliarde de dolari (5,72 mld euro), dupa ce agentia a castigat clienti importanti, precum Unilever sau HSBC Bank, informeaza Bloomberg. "Anul trecut pe vremea asta toti credeau ca va fi imposibil sa avem o crestere de 3-4%", a declarat Martin Sorrell intr-un interviu acordat la Forumul Economic Mondial de la Davos, Elvetia.



Compania din Londra a obtinut acordul Comisiei Europene de a achizitiona Grey Global Group pentru 1,52 de miliarde de dolari (1,16 mld euro), o tranzactie care va mai diminua diferenta dintre WPP si Omnicom Group, care este numarul unu in lume. WPP a castigat contracte si cu Samsung Corp, cu Unilever si cu HSBC, in fata concurentilor de la Interpublic Group si Publicis Groupe.



"In momentul in care vom detine agentia Grey, cifra de afaceri va ajunge la 9 miliarde de dolari (6,9 mld euro)", crede Sorrell.



WPP a declarat ca achizitia Grey se va finaliza in mai. Cei mai importanti clienti ai Grey sunt Procter&Gamble si GlaxoSmithKline. Agentia va creste cifra de afaceri a WPP cu aproximativ 20%. In primele trei trimestre ale anului trecut, WPP a castigat contracte noi care valoreaza 3,17 miliarde de dolari (2,42 mld euro). Iar aceste rezultate au fost obtinute inaintea castigarii Unilever si Samsung.



Grupul WPP are 1400 de birouri in peste 100 de tari. Reteaua detine agentii precum J. Walter Thompson, Ogilvy&Mather sau Y&R Advertising si are in portofoliu de clienti mari companii ca American Express, Ford sau IBM. Grupul ofera clintilor sai si servicii de cercetare de piata (The Kantar Group), planificare media (MindShare) sau relatii publice (Hill&Knowlton si Burson-Marsteller).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO