Companii

3M, inventatorul scotch-ului, mizeaza pe afaceri de 24 mil. dolari anul acesta

27.10.2004, 00:00 82

3M Romania, filiala locala a gigantului american de tehnologie 3M, a realizat pe primele trei trimestre ale acestui an o crestere in dolari cu 17% a cifrei de afaceri, a spus Wayne Garrett, directorul general 3M Romania.
3M activeaza in zeci de domenii economice - de la telecomunicatii la constructii - dar este cunoscuta pentru inventarea benzii adezive transparente (scotch).
"Pe primele trei trimestre am inregistrat o crestere cu 17% fata de cifrele anului trecut si cu 10% fata de targetul propus la inceput de an. Anul acesta, cererea a crescut in toate sectoarele in care activam, in special din sectorul industrial - produse pentru industria auto, benzi adezive si abrazive. De asemenea o crestere exponentiala - de 84% - a inregistrat departamentul de produse pentru protectia muncii si a mediului, o data cu inceperea alinierii Romaniei la standardele de mediu si protectie a muncii din Uniunea Europeana. Mai putin dinamic a fost segmentul destinat serviciilor de sanatate, din cauza lipsei investitiilor in acest sector", a spus seful operatiunilor 3M din Romania.
Pentru intregul an 2004, compania asteapta o crestere cu 15% a cifrei de afaceri. Anul trecut 3M Romania a avut o cifra de afaceri de circa 21 de milioane de dolari, ceea ce inseamna ca anul acesta ar urma sa ajunga la 24,2 milioane de dolari. Anul trecut compania a realizat si un profit net de 156 de miliarde de lei (circa 4,7 milioane de dolari), potrivit datelor de pe situl Ministrului de Finante. Compania are la acest moment 50 de angajati in Romania.
Din totalul produselor vandute de 3M pe piata romaneasca, in jur de 90% sunt vandute de distribuitori si 10% reprezinta vanzarile directe ale firmei. "Vindem direct numai in cazul clientilor mari - cum ar fi Petrom, Electrica, Sidex - restul vanzarilor fiind realizate de catre distribuitori, pentru o mai buina acoperire la nivel territorial", a explicat Garrett.
3M este una din cele mai mari corporatii americane cu un portofoliul de peste 50.000 de branduri si cu o cifra de afaceri de peste 18 miliarde de dolari, anul trecut. Compania este listata la bursa de la New York, fiind una dintre cele 30 de firme care intra in componenta indicelui bursier Dow Jones. Obiectul de activitate al companiei este furnizarea de servicii si solutii pentru peste sapte sectoare de activitate - de la industrie, telecomunicatii, domeniul medical sau produse de larg consum.
3M activeaza pe piata romaneasca inca din 1986, pana in present fiind introduse pe piata in jur de 3.500 de branduri.
"Am decis sa ne extindem treptat portofoliul de produse in Romania, pe masura ce piata o va cere. La nivel international furnizam produse foarte sofisticate insa o mare parte dintre ele nu ar avea cerere pe pata romaneasca, datorita pretului ridicat. Inca in Romania, pretul este criteriul decisiv pe piata si nu raportul calitate pret, atat pentru consumatori cat si pentru afaceri. Tendinta este insa de schimbare", a mai spus Garrett.
Una din activitatile principale ale companiei 3M este furnizarea de marcaje reflectorizante pentru autostrazi, iar Garrett spune ca investitiile in infrastructura din ultima peroioada au adus o crestere implicita si a crererii de marcaje.
"In Romania, strazile au in medie un marcaj la un kilometru de drum, in timp ce in Europa de Vest media este de 12-20 de marcaje pe kilometru. O data cu apropierea momentului aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, numarul acestora va trebui sa creasca substantial si in Romania", spune Garrett
In afara de SUA, 3M detine unitati de productie in mai multe tari din Europa de Vest, precum sii in Turcia, Rusia si Polonia. Garrett spune ca tendinta este ca multinationalele sa-si tranfsefe capacitatile de productie catre Est, insa nu intrevede o investitie intr-o fabrica in Romania, pe termen scurt.
"Strategia 3M este de a furniza pentru piata locala si apoi pentru export, din acest motiv vom astepta ca cererea din Romania sa se consolideze si sa se stabilizeze si dupa aceea ne vom pune problema unei fabrici", a comentat el.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO