Companii

3M, inventatorul scotch-ului, vede o crestere de 10%

22.04.2005, 20:50 28

Compania 3M Romania, filiala locala a gigantului american de tehnologie 3M, estimeaza pentru acest an atingerea unei cifre de afaceri de peste 26 mil. $ (aproximativ 20 mil. euro), in crestere cu 10% fata de anul trecut.

"Rezultatele financiare ale primului trimestru sunt in linie cu indicele de crestere de 10%, prevazut pentru acest an, atat la nivel de afaceri, cat si in ceea ce priveste profitul", a declarat Flori Guzga, director de comunicare al companiei.

3M activeaza in zeci de domenii economice - de la telecomunicatii la constructii -, dar este mai cunoscut pentru inventarea benzii adezive transparente (scotch).

Anul acesta, compania isi propune sa patrunda mai agresiv si pe pietele din Brasov si Iasi, dupa Cluj si Constanta in 2004 si Timisoara in 2003. Urmand linia strategica a unei companii multinationale, 3M Romania a inceput in 2003 un program de expansiune la nivel regional prin lansarea unei serii de simpozioane tehnice.

"Pe langa linia de afaceri, urmarim ca in orasele in care businessul nostru creste, sa dezvoltam si o serie de programe socio-educationale", explica Flori Guzga. In acest sens, 3M Romania a lansat la nivel national o campanie de educatie rutiera inceputa acum patru ani in scolile din Capitala, proiect estimat la aproximativ 20.000 $.

Dintr-un portofoliu de peste 50.000 de produse detinute de 3M la nivel mondial, compania a adus in Romania peste 9.000 de repere, pana la sfarsitul anului trecut. "Vom introduce o serie de produse noi si in acest an. Ideea a fost de la inceput de a adapta produsele existente la specificul pietei romanesti (spre exemplu componentele electrice - n. red.)", a mai spus Flori Guzga.

Peste 90% din vanzarile totale realizate de 3M in Romania se realizeaza prin intermediul distribuitorilor, doar 10% reprezentand vanzari directe ale firmei, adresate in special clientilor mari (Petrom, Electrica sau Sidex).

Din cele sapte divizii ale companiei, anul trecut cele mai importante cresteri s-au inregistrat pe segmentul industrial, in special la produsele pentru industria auto, benzi adezive si abrazive sau aditivi. A existat si o crestere exponentiala, de 84%, a produselor pentru protectia muncii si a mediului, o data cu necesitatea alinierii legislatiei romanesti la standardele de mediu si de protectie a muncii din Uniunea Europeana. Mai putin dinamic la nivel national, segmentul destinat serviciilor de sanatate a cunoscut o crestere pe partea de produse stomatologice in partea de vest a tarii.

Corporatia multinationala 3M a avut o cifra totala de afaceri de 20 de miliarde de dolari in 2004 si un profit net de aproape 3 miliarde de dolari. Fiind o companie globala, cu operatiuni in 60 de tari si cu o retea de clienti in 200 de state ale lumii, cu 67.000 de angajati, 3M a raportat anul trecut ca 61% din vanzari au fost generate din afara Statelor Unite.

Pe langa centrele de productie din SUA, 3M detine unitati de productie in mai multe tari din Europa de Vest, precum si in Turcia, Rusia si Polonia, fara a-si manifesta deocamdata intentia de a incepe activitati de productie si in Romania.

Compania este listata la bursa de la New York, fiind una dintre cele 30 de firme care intra in componenta indicelui bursier Dow Jones. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO