Companii

Actionarii Borsec vin cu 9 mil. euro pentru a face fata caniculei

Actionarii Borsec vin cu 9 mil. euro pentru a face fata caniculei

Romaqua a construit fabrica de sucuri de la Busteni in 2004 pentru a intra pe un nou segment de piata

03.08.2007, 14:07 255

"Am luat decizia de imbuteliere a unui nou brand de apa minerala pentru a putea face fata cererii extrem de ridicate din aceasta perioada", au declarat reprezentantii Romaqua.
Compania si-a majorat astfel cu 10% capacitatea de imbuteliere a apei minerale.
Investitiile de la Busteni, finalizate recent, au vizat captarea sursei si imbutelierea apei.
Anul trecut, producatorul a investit aproximativ 10 mil. euro in fabricile de imbuteliere a apei detinute la Borsec si Stanceni, pentru extinderea capacitatii. In localitatea Stanceni, unde se afla a doua sursa de apa exploatata de companie, Romaqua a finalizat in 2006 constructia unei unitati de productie noi.
Potrivit datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), producatorul Romaqua a imbuteliat anul trecut 230 mil. litri de apa minerala, fiind cel mai mare imbuteliator de pe piata locala.
Compania a intrat pe piata sucurilor in anul 2004, prin constructia unei fabrici la Busteni (judetul Prahova) si lansarea brandului Giusto. Un an mai tarziu, grupul a relansat bauturile racoritoare carbonatate Brifcor si Quick Cola.
Romaqua estimeaza cresterea vanzarilor cu 30% in acest an fata de 2006, pana la peste 90 mil. euro. Grupul a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 238,7 milioane de lei (67,7 mil. euro), in crestere cu 36% fata de 2005.
In 2006, compania a realizat un profit brut de 20,8 milioane lei (5,9 mil. euro), de circa trei ori mai mare decat rezultatul din 2005.
Pe piata locala, canicula din luna iulie a adus cresteri intre 30 si 50% ale vanzarilor de bauturi racoritoare fata de o perioada normala de vara, ritmul fiind mai accentuat pe segmentele apa minerala si ice tea (ceai preparat).
Temperaturile mari de la finele lunii trecute au afectat lantul de distributie a apei minerale, astfel ca mai multe magazine din retailul modern sau chioscuri au avut rupturi de stocuri timp de cateva zile. La sursele de captare a apei minerale insa, capacitatile nu au atins maximul, a declarat anterior presedintele SNAM, Iosif Nagy. Potrivit datelor societatii, volumele imbuteliate de producatorii cu licente SNAM s-au ridicat la peste 130 mil. litri in iulie, in crestere cu circa 10 mil. litri fata de luna precedenta.
Consumul anual de apa minerala imbuteliata este estimat la aproximativ 50 de litri pe cap de locuitor, nivel redus comparativ cu media Uniunii Europene, potrivit datelor SNAM.
Doar 22% din consumatorii din mediul urban (orase cu peste 50.000 de locuitori) beau zilnic apa minerala, arata un studiu realizat in luna iunie de Unilever SCE in parteneriat cu compania de cercetare Lighthouse Marketing Quant. La randul lor, sucurile carbonatate si cele necarbonatate se regasesc in consumul zilnic la 18,4%, respectiv 13,6% dintre consumatorii romani respondenti.
Principalii competitori ai grupului Romaqua sunt Pepsi Americas, Coca-Cola HBC, European Drinks pe piata bauturilor racoritoare, dar si Perla Harghitei, Biborteni sau Apemin Tusnad pe segmentul apelor minerale.
Cele mai multe lansari ale producatorilor de bauturi racoritoare din acest an au vizat segmentele ice tea, sucuri necarbonatate si apa minerala, categorii de produse care au inregistrat cea mai mare dinamica in ultimul an.
Romaqua Group este fosta companie de stat Comchim Bucuresti, afacere controlata in prezent de patru persoane fizice romane, principalul actionar fiind Octavian Cretu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO