Companii

Adeplast Oradea: Fabrica de la Ploiesti ne-a redus costurile de transport cu 70%

13.08.2009, 16:50 140

Producatorul de materiale de constructii Adeplast Oradea, detinut de omul de afaceri Marcel Barbut, estimeaza o crestere usoara a cifrei de afaceri anul acesta, dupa ce in primele sapte luni a inregistrat o contractie de 9,6% a businessului, pana la 64 mil. lei (15,1 mil. euro). Odata cu venirea sezonului cald, vanzarile au inceput sa creasca, astfel incat in luna iulie veniturile au crescut cu 6% fata de iulie 2008.

"Businessul Adeplast a fost influentat de criza mai mult in primele trei luni ale anului, precum si de iarna foarte grea, pentru ca materialele noastre se aplica la peste 5 grade Celsius. De la luna la luna ne-a mers mai bine, culminand cu o crestere de 6% in iulie fata de iulie 2008", a declarat Marcel Barbut, proprietarul Adeplast. Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 34 mil. euro, in crestere cu 15% fata de anul anterior.

Adeplast a inceput sa vanda in primul semestru materiale de constructii in Ungaria si negociaza lansarea exporturilor in Ucraina si Bulgaria. Compania sustine ca atat gama de produse, cat si capacitatile de productie s-au dublat, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Adeplast are in prezent trei fabrici, in care lucreaza 120 de angajati, dupa ce la inceputul anului a inaugurat o noua unitate de productie de mortare uscate la Ploiesti si o fabrica de vopsele la Oradea. "Daca nu existau noile produse de la fabrica de vopsele, care se adreseaza mai mult segmentului de reparatii/reabilitare, cred ca scaderile ar fi fost dramatice la fel ca la competitorii nostri", explica Barbut. In plus, noua fabrica de la Ploiesti a permis reducerea costurilor de transport, mai ales in contextul actual cand companiile incearca sa-si scada cheltuielile. "Costurile de productie cu personalul sunt foarte reduse. Controlam mai bine costurile cu motorina, telefoanele si orele suplimentare. Datorita asezarii strategice a fabricii de la Ploiesti, costurile de transport s-au redus cu 70% fata de 2008", afirma Barbut.

 

Piata de mortare, in scadere cu 30%

In conditiile in care consumul de mortare scade cu circa 30%, Barbut afirma ca majoritatea clientilor se indreapta dinspre producatorii mici catre cei mari, datorita raportului echilibrat dintre produse si pret.

"Clientii plateau in 2007 si la inceputul lui 2008 produse la preturi foarte mari, dar au trecut in cealalta extrema la inceputul anului 2009, cand cumparau la cel mai mic pret din piata, fara sa verifice calitatea. De prin luna mai a acestui an comportamentul de consum s-a schimbat pentru ca pretul cel mai mic genereaza probleme legate de calitate, lucrabilitatea materialului sau randament in executie", spune Barbut.

Adeplast, companie infiintata in 1994, produce mortare adezive pentru placaje ceramice, gleturi, sape, pardoseli industriale si mortare mecanizate, vopsea si tencuieli decorative. Capacitatea totala de productie de mortare a Adeplast a ajuns in prezent la 700.000 de tone anual, iar productia totala de vopsea, de tencuieli decorative si de adezivi speciali in stare umeda se ridica la 220.000 de tone. Principalii competitori ai companiei sunt Henkel, Baumit, Baumix sau Weber.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO