Companii

Afacerile cu inghetata si ciocolata castiga din renumele brandurilor internationale pe care le aduc in Romania

23.07.2008, 14:30 327

Gelateria Il Gelato Italiano amplasata in food court-ul Bucuresti Mall a fost deschisa in Romania din 2001. "Am ales aceasta afacere pentru ca la momentul respectiv pe piata autohtona si mai ales in Bucuresti nu exista acest concept care acum a devenit foarte popular", spune Razvan Jianu, asociat si administrator delegat la Il Gelato Italiano.
Gelateria este parte a grupului Romana Grup din Rimini, Italia. Fondatorii in Romania sunt un grup de cinci italieni, dintre care cel mai important este Massimiliano Zucchi si fratele sau Ivano.
Locatia principala din mall a fost aleasa de investitorii italieni, tinandu-se cont ca la momentul respectiv nu exista pe piata o alta alternativa mai buna. "Ne adresam tuturor clientiilor Bucuresti Mall si nu numai. Din pacate, in ultimul an s-au micsorat numarul de locuri din food court cam cu 10%, in detrimentul designului futurist", mentioneaza asociatul Il Gelato Italiano.
Investitia initiala s-a ridicat la 120.000 de euro, cea mai mare suma fiind destinata pentru linia de productie si laborator, iar apoi in personal. Pentru a acoperi o gama cat mai variata de gusturi, oferta gelateriei cuprinde circa 70-75 de gusturi de inghetata.
"Avem o gama variata de produse si gusturi si incercam sa le diversificam de la zi la zi. Avem 15 sortimente de spume de inghetata, suntem in acest sens dupa sapte ani singurii pe piata cu aceste produse artizanale. Venim cu inovatii proprii, dar cele mai multe le importam din Italia, iar calitatea si autenticitatea inghetatei italienesti determina clientii sa revina", marturiseste Razvan Jianu.
El adauga ca numarul mare de sortimente ii pune mereu in dilema, deoarece nu pot sa scoata zilnic in vitrine mai mult de 20 de tipuri de inghetata. Pretul inghetatei comercializate de Il Gelato Italiano in Romania este cu 30% mai mic fata de cel din Italia sau Germania.
Ingredientele folosite la prepararea inghetatei sunt in totalitate importate din Italia. "Furnizorul nostru este fabrica pe care o detine compania mama in Italia. Acolo se produc aproape 90% din materiile prime. Incepand de la paharul de inghetata numit 'copetta', pana la ingredientele din care realizam inghetata", spune Razvan Jianu.
Pe langa locatia din mall, compania italiana mai are in Bucuresti o gelaterie mult mai mica in zona Pietei Unirii, care se adreseaza angajatilor birourilor din zona, unor hoteluri unde clientii sunt preponderenti din Italia, dar si unor unitati de invatamant gimanziale si superioare din zona. "Am deschis anul trecut o gelaterie in Gyor, Ungaria, si ne pregatim pentru alta in Gorlitz, Germania", mentioneaza Razvan Jianu.
Asociatul Il Gelato Italiano spune ca promovarea a fost realizata prin colaborari cu diversi parteneri, dar foarte importanta este calitatea produselor si personalul.
"Chiar in momentul de fata derulam o campanie cu cinema Holywood Multiplex care este un mai vechi colaborator al nostru, de prin 2003 deruland impreuna mai multe campanii. Dar cea mai buna promovare este insasi calitatea, dar si serviciile pentru care investesc anual 10% din cifra de afaceri in trainingul personalului", mentioneaza Razvan Jianu.
El adauga ca activitatea a fost inceputa cu zece angajati, iar in prezent au ajuns la peste 35. "O sa continuam sa angajam si in acest an, deoarece este mare fluctuatia de personal, dar si pentru ca avem in vedere deschiderea unor noi gelaterii in Constanta si Bucuresti."
Numarul de turisti straini care au inceput sa viziteze Romania, dar si numarul de clienti care trec pragul gelateriei zi de zi au dus la cresterea cifrei de afaceri cu 10% in fiecare an.
Razvan Jianu sustine ca este foarte important sa te mentii si apoi sa te gandesti la extindere. "Planurile de dezvoltare sunt importante, dar cred ca trebuie in primul rand sa ne mentinem si dupa acea sa ne putem dezvolta catre alte piete. Daca ne extindem haotic, putem sa murim instantaneu. E la fel ca si palaria pe care nu o poti duce", precizeaza Jianu.
George Sotiroulis, Cristi Munteanu si George Balan au infiintat in iunie anul acesta compania Caramel Lounge, distribuitor unic al produselor Venchi, producatorul italian de ciocolata si inghetata. "Am avut ideea si banii pentru acest tip de afacere, dupa care am studiat si am ales Venchi dintre mai multe brand-uri europene. Ne-a placut foarte mult filozofia, marca, produsele. Astfel, ne-am intalnit cu oamenii de la Venchi, am prezentat planurile noastre pentru Romania, am negociat, am semnat contractul si ne-am apucat de treaba", a declarat George Balan, general manager al Caramel Lounge. Investitia totala pana in acest moment este de peste 500.000 de euro.
Produsele Venchi au fost aduse in Romania la jumatatea anului trecut prin intermediul distribuitorului unic Caramel Lounge, care a inregistrat in primul semestru anul acesta o cifra de afaceri de 100.000 de euro.
Clientii companiei sunt hotelurile, companiile care trimit cadouri sau organizeaza evenimente interne, magazinele de dulciuri, cafenelele, cluburile, saloanele de frumusete, restaurantele si cofetariile. "Consumatorul este o persoana cu gust pentru ciocolata si inghetata artizanala de lux, cu venituri mult peste medie, iar ocazional poate fi si o persoana cu venituri mai mici", a spus el.
Piata produselor din ciocolata si inghetata a fost evaluata de managerul Caramel Lounge la 20 mil. euro anual. "Piata ciocolatei si a inghetatei este inca la inceput in Romania", a mentionat Balan.
Producatorul italian de ciocolata si inghetata Venchi va deschide in august primul magazin de chocogelaterie in Bucuresti, o investitie de peste 150.000 de euro. Un al doilea magazin va fi inaugurat la Constanta in 2009. Magazinul din Bucuresti, amplasat pe Calea Victoriei, va avea o suprafata de 45 de metri patrati si un laborator propriu de prepare a inghetatei. "Spatiile sunt inchiriate, iar investitia intr-o chocogelaterie, care consta in cumpararea utilajelor si amenajarea spatiului, depaseste 150.000 de euro", a spus George Balan, general manager al companiei Caramel Lounge.
Cea de-a doua unitate, care se va deschide in Constanta, va ocupa o suprafata de 85 de metri patrati. "Intentionam sa extindem reteaua de magazine proprii si in Brasov, Timisoara, Cluj si Iasi, unde deocamdata realizam doar distribuirea ciocolatei. In prezent ne axam pe deschiderea de doua magazine si pe urma vom urmari alte oportunitati", a precizat Balan.
General managerul Caramel Lounge spune ca estimeaza pentru anul 2009 o cifra de afaceri de 1 milion de euro. Compania Venchi din Italia, care opereaza prin intermediul a peste 6.000 de unitati, a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 17 mil. euro si estimeaza anul acesta peste 20 mil. euro.

Il Gelato Italiano:

Investitia initiala s-a ridicat la 120.000 de euro
Cel mai mult s-a investit in linia de productie si laborator
Oferta gelateriei cuprinde circa 70-75 de gusturi de inghetata
Pretul inghetatei comercializate in Romania este cu 30% mai mic fata de cel din Italia sau Germania
Ingredientele sunt in totalitate importate din Italia
Anual 10% din cifra de afaceri este directionata catre trainingul personalului

Caramel Lounge:

Investitia totala pana in acest moment: peste 500.000 de euro
Cifra de afaceri in primul semestru anul acesta: 100.000 de euro
Clientii companiei: hotelurile, magazinele de dulciuri, cafenelele, cluburile, saloanele de frumusete, restaurantele si cofetariile.
Venchi va deschide in august primul magazin de chocogelaterie in Bucuresti, o investitie de peste 150.000 de euro
Cifra de afaceri estimata pentru 2009: 1 mil. euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO