Companii

Alexandros Tsintzilonis, La Fourmi: Acceleram extinderea retelei, vizand si alte preluari

Alexandros Tsintzilonis, La Fourmi: Acceleram extinderea retelei, vizand si alte preluari

Alexandros Tsintzilonis, managing director al La Fourmi: Finalizarea procesului de remodelare a magazinelor ar putea fi intarziata din cauza timpului necesar pentru avize si a proprietarilor spatiilor care profita de aceasta reamenajare pentru a mari chiria.

05.02.2007, 20:03 42

Alexandros Tsintzilonis, managing director al retelei La Fourmi, spune ca fondul elen de investitii Global Finance va tripla, in urmatorii doi ani, numarul de supermarketuri preluate in 2005 de la fondatorii La Fourmi.
Planurile La Fourmi prevad extinderea retelei in Bucuresti pana la 35 de unitati la sfarsitul anului viitor, fata de 11 magazine proprii in prezent. Alaturi de acestea, reteaua La Fourmi mai cuprinde trei magazine The Best, preluate in luna octombrie a anului trecut.
Compania ar putea achizitiona alte lanturi de supermarketuri din Capitala, pentru a-si sustine ritmul accentuat de dezvoltare.
"Atat deschiderea de noi magazine, cat si preluarea unor retele deja existente sunt procese dificile: locatiile noi sunt greu de gasit si pretul chiriilor creste pe zi ce trece; pe de alta parte, este dificil de gasit unitati pentru preluare care sa corespunda criteriilor noastre de suprafata si de localizare. Cu toate acestea, destule supermarketuri in Capitala sunt posibile tinte pentru preluare", explica Alexandros Tsintzilonis.
La Fourmi a realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 25 mil. euro, dintre care 3 mil. euro au provenit din vanzarile magazinelor The Best preluate in luna octombrie. Potrivit companiei, unitatile The Best vor trece printr-un proces de rebranding in acest an.
Cu noii actionari intrati in afacere in anul 2005, La Fourmi a inregistrat anul trecut o crestere de peste 37% a vanzarilor celor 11 magazine ale retelei existente in anul precedent.
"In prima luna a anului cresterea vanzarilor a fost de 50% fata de perioada similara a anului 2006 (fara a lua in calcul magazinele The Best), pentru ca s-au vazut efectele schimbarilor aduse de Global Finance", afirma Tsintzilonis.
In toamna anului 2005, un pachet de 80% din actiuni a fost vandut catre un fond de investitii administrat de compania elena Global Finance. Primele schimbari aduse de noii actionari ai retelei au vizat top managementul companiei, care a fost inlocuit cu profesionisti avand experienta in alte retele de retail din Romania sau din alte tari.
Alexandros Tsintzilonis, de origine greaca, a venit la conducerea retelei La Fourmi in luna februarie a anului trecut, avand o experienta de mai multi ani in retail pe piata europeana, inclusiv in cadrul grupului Delhaize in Grecia.
"Imediat dupa preluarea retelei La Fourmi de catre Global Finance, ne-am concentrat pe rezolvarea problemelor mai vechi, printre care achitarea datoriilor catre furnizori si imbunatatirea relatiei cu acestia", afirma Tsintzilonis.
O alta schimbare strategica adusa de preluarea retelei de catre Global Finance este accentuarea ritmului de extindere, compania avand planificate peste 20 de inaugurari pana in anul 2009. Investitia medie realizata pentru deschiderea unui supermarket La Fourmi de 400 de metri patrati este de aproximativ 250.000 de euro, potrivit datelor companiei. Valoarea investitiei intr-o unitate s-ar putea mari daca La Fourmi va achizitiona un lant de supermarketuri deja existent.
Tsintzilonis spune ca orasul Bucuresti ramane tinta deschiderilor si in urmatorii ani, cu toate ca locatiile si personalul calificat sunt tot mai greu de gasit in Capitala, iar chiriile sunt scumpe.
Odata cu maturizarea pietei, proprietarii de lanturi mici de supermarketuri se hotarasc sa-si vanda magazinele de teama concurentei sau din lipsa de fonduri pentru investitii in dezvoltare.
"In Grecia, Belgia sau Franta, de exemplu, au supravietuit marile lanturi de retail. Pe piata romaneasca in acest moment lanturile mici de magazine au sanse de supravietuire, insa nu vad un viitor roz pentru acestea", completeaza Tsintzilonis.
Capitala are in acest moment cel mai inalt grad de dezvoltare a comertului, aici fiind prezente toate categoriile de magazine moderne. O treime din numarul total de supermarketuri de pe piata romaneasca erau localizate anul trecut in Bucuresti, ponderea fiind insa in scadere fata de anul 2005 (37,7%), potrivit unui studiu MEMRB.
Planurile La Fourmi mai prevad reamenajarea celor 14 supermarketuri detinute prin investitii de aproximativ 1,5 mil. euro pana la sfarsitul anului. "Finalizarea procesului de remodelare a magazinelor ar putea fi intarziata din cauza timpului necesar pentru avize si a proprietarilor spatiilor care profita de aceasta reamenajare pentru a mari chiria", spune Tsintzilonis.
Majoritatea unitatilor La Fourmi sunt situate in locatii inchiriate, doar doua dintre acestea fiind in proprietatea companiei.
Tsintzilonis mentioneaza ca reamenajarea supermarketurilor nu a vizat doar clientii, ci si angajatii retelei.
"In momentul in care Global Finance a preluat reteaua La Fourmi, aceste magazine nu aveau spatii amenajate pentru personal precum vestiare sau sali de mese. Noi vom pune accent pe conditiile de munca in magazine, pentru ca sunt esentiale pentru a ne creste competitivitatea", completeaza Tsintzilonis.
Reteaua La Fourmi va miza pe produsele proaspete din oferta pentru a se diferentia de restul lanturilor de supermarketuri active in Bucuresti.
"Am ales produsele proaspete ca element de diferentiere fata de concurenti. Dupa reamenajarea magazinelor vrem ca 40% din cifra de afaceri sa fie reprezentata de vanzarile de produse proaspete (fructe si legume, carne, lactate, branzeturi, mezeluri, ready-meal si produse de panificatie)", afirma Tsintzilonis.
La Fourmi este prima retea de supermarketuri din Capitala, fiind dezvoltata de investitori libanezi din anul 1993.
Alte retele de supermarketuri prezente pe piata din Bucuresti sunt Mega Image, G'Market sau Billa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO