Companii

Amway: Am ajuns la un nivel la care nu ne mai asteptam la majorari anuale de 50%

Amway: Am ajuns la un nivel la care nu ne mai asteptam la majorari anuale de 50%

Click pentru imaginea intreaga

24.05.2007, 17:58 190

Amway Marketing Romania, care comercializeaza produse cosmetice, suplimente nutritive si produse de ingrijire a locuintei a realizat de la inceputul anului vanzari lunare a caror valoare s-a situat intre 3 si 4 mil. dolari (2,2 si 3 mil. euro), in crestere cu 20-30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Nu cred ca anul acesta vom mai avea o crestere a cifrei de afaceri de 50%, pentru ca am ajuns deja la o dimensiune la care o asemenea rata de majorare a cifrei de afaceri nu mai este posibila. Daca e sa urmarim trendul primelor luni ale anului, as spune ca majorarea cifrei de afaceri o sa fie de 20-30% anul acesta", a declarat George Popescu, branch manager al Amway Marketing Romania.
Cifra de afaceri aferenta anului 2006 a fost de 30 mil. euro, Amway inregistrand, pentru al treilea an consecutiv, o crestere de peste 50% a afacerilor si pentru al cincilea an consecutiv o majorare double digit (de doua cifre - n.r.).
In luna martie a anului curent, compania a depasit pentru prima data pragul de vanzari de 4 mil. dolari (3 mil. euro). "Luna martie e cea mai buna luna pentru noi, pentru ca ea coincide cu lansarea catalogului de produse pentru primavara-vara. Anul acesta am realizat pentru prima oara afaceri de peste 4 mil. dolari (3 mil. euro), dupa ce vanzarile s-au situat pe un trend ascendent in ultimele luni", a declarat Popescu.
Amway se bazeaza pe un numar de 2.000 de firme revanzatoare si peste 25.000 de clienti finali pe luna din toata tara, astfel incat comenziile prin internet detineau in luna aprilie a anului in curs o pondere semnificativa, de peste 70% din totalul vanzarilor. Ponderea comenzilor online a cunoscut o dublare in ultimii doi ani, de la 32% in august 2004, la 60% in august 2006. Managementul companiei asteapta cresteri ale numarului de comenzi online, pana la 75-80% din total, in perioada urmatoare.
"Nu cred ca acest prag (75-80% - n.r.) mai poate fi depasit, datorita centrului de distributie din Bucuresti. Capitala detine o pondere semnificativa din totalul vanzarilor, iar celor de aici le este mai simplu sa treaca pe la depozit cand au timp, decat sa comande produsele prin internet si sa astepte curierul sa le aduca acasa coletul", explica Popescu.
Amway Romania Marketing are in portofoliu intre 700 si 800 de produse anual, impartite pe trei segmente: cosmetice si produse de ingrijire personala, produse pentru ingrijirea locuintei si de uz casnic si suplimente alimentare cu continut de vitamine si minerale. Cea mai importanta parte din cifra de afaceri a companiei, in proportie de 50%, este realizata de segmentul de produse cosmetice si de ingrijire personala. Restul de 50% se imparte aproape egal intre segmentul de suplimente nutritive si cel de ingrijire a locuintei.
"Produsle de ingrijire a locuintei s-au stabilizat la acest nivel de 25% din cifra de afaceri, si sunt cele pe care ne bazam pentru a atrage noi clienti. Pe de alta parte, produsele de sanatate au avut un procent de 20% din vanzarile de anul trecut, insa au cunoscut o crestere foarte accentuata in primele luni ale acestui an", spune Popescu.
Pe piata vanzarilor directe, compania activeaza alaturi de Avon, Oriflame, Zepter si Forever Living Products, insa portofoliul de produse situeaza Amway in competitie si cu alte multinationale precum Procter& Gamble, Henkel, Unilever, Beiersdorf sau Colgate-Palmolive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO