Companii

Amway şi-a găsit un nou şef, după jumătate de an de căutări

Amway şi-a găsit un nou şef, după jumătate de an de căutări

Autor: Adelina Mihai

28.02.2012, 12:38 1262

Ioana Enache, un executiv care a lucrat în companii precum GlaxoSmithKline sau Petrom, a fost numită în funcţia de director general al companiei Amway, un business care activează pe piaţa vânzărilor directe. Ea îl înlocuieşte pe George Popescu, care a fost promovat ca manager al Departamentului european de vânzări din cadrul proiectului Atlas, un proiect internaţional al Amway. Anunţul privind promovarea lui Popescu a fost făcut în luna septembrie a anului trecut.

Ioana Enache are o experienţă de 19 ani în domenii precum vânzări, marketing, comunicare, strategie şi managementul schimbării, lucrând anterior în companii precum GlaxoSmithKline, A&D Pharma şi Petrom. Din 2005 are o firmă proprie de consultanţă - Excellero - şi este implicată în proiecte strategice de comunicare, marketing, managementul schimbării şi CSR.

Amway România a obţinut în 2010 afaceri de 21,6 mil. euro, în scădere de la 27,5 mil. euro în 2009. De asemenea, şi profitul companiei a scăzut la 0,7 mil. euro în 2010, faţă de peste 2 mil. euro în 2009. Prezentă pe piaţa locală din 1997, Amway România are în portofoliu peste 600 de produse care sunt distribuite unui număr de 40.000 de clienţi şi Întreprinzători Privaţi Autorizaţi, persoane care se ocupă de revânzarea produselor.

Amway are în portofoliu în principal produse cosmetice, dar şi suplimente alimentare şi produse de îngrijire a locuinţei.

Cele mai recente estimări privind valoarea pieţei de cosmetice variază între 600 şi 850 mil. euro, aceasta fiind dominată de companiile Avon, Oriflame, Amway şi Zepter.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO