Antreprenorii locali şi-au îndreptat în ultimii ani atenţia spre continentul african, o zonă subdezvoltată economic, care găzduieşte însă mai bine de un miliard de oameni. Ei s-au orientat către o largă paletă de domenii, de la retail sau energie la construcţii sau imobiliare Oamenii de afaceri români spun că Africa este astăzi unde era România la începutul anilor ‘90, astfel că singura direcţie pentru această economie este în sus.
„Mergem oriunde după business. Am studiat piaţa şi în Africa am găsit zone importante de creştere, atât pe retail, cât şi pe HoReCa. Ei sunt astăzi unde era România la începutul anilor ‘90, aşa că există potenţial de dezvoltare“, spune antreprenorul Daniel Mocanu, acţionarul majoritar şi directorul general al Daas, unul dintre cei mai importanţi furnizori de echipamente pentru retail şi HoReCa. Florea Diaconu, proprietarul constructorului bucureştean Delta ACM 93, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de profil, spune că Africa are nevoie mare de investiţii, însă din păcate bugetele nu sunt încă foarte mari. Compania sa are trei contracte în Gabon, contracte ce urmează să se finalizeze anul viitor. Printre antreprenorii care au mers în Africa după business se mai numără Gabriel Popoviciu, Ovidiu Tender şi familia Piţigoi.
Găzduind unele dintre cele mai sărace ţări din lume, Africa reprezintă pentru antreprenorii din România, dar şi din alte ţări din lume, un „diamant neşlefuit“. Potrivit estimărilor ZF, antreprenorii români au businessuri în Africa de câteva zeci, poate chiar 100 de milioane de euro.