Companii

Austral, 8 mil. euro din papetarie si birotica

10.02.2005, 00:00 101

Compania Austral, care activeaza pe piata distributiei de papetarie si birotica, a inregistrat vanzari totale de aproximativ 7,8 milioane de euro in 2004, in crestere cu 30% fata de exercitiul financiar anterior.
"Cresterea afacerilor companiei a fost una organica, datorata cresterii numarului de clienti. De asemenea, Austral a luat o parte din cotele de piata ale jucatorilor mai mici de pe piata", a explicat Emil Deliu, director general si actionar al companiei de distributie.
Estimarile companiei pentru anul in curs indica obtinerea unor vanzari de pana la 10 milioane de euro, pe baza expansiunii activitatii si a investitiilor in extinderea ariei de distributie, a mai spus Deliu. Conform acestuia, cota de piata a Austral a fost de sub 10%, ocupand a doua pozitie in piata, piata distributiei de papetarie fiind foarte fragmentata.
O influenta pozitiva pentru afacerile Austral in 2004 a avut-o fluctuatia cursului valutar: "La inceputul anului, mizam pe un curs valutar de 44.000 de lei pentru 1 euro, dar acesta a scazut considerabil spre sfarsitul anului", a explicat Deliu.
Austral activeaza pe o piata estimata la 150 de milioane de euro, ce inregistreaza o crestere anuala de 10-15%, a explicat Deliu. "Piata este fragmentata in doua segmente: piata papetariei si piata produselor promotionale. Austral a internalizat productia de produse promotionale, prin crearea companiei Atip, care este integrata in grup", a mai precizat Deliu.
In urmatorii ani, a sustinut acesta, se va produce o consolidare a pietei in detrimentul micilor jucatori, iar integrarea in Uniunea Europeana va aduce pe piata marii jucatori internationali din domeniu.
Printre clientii Austral se numara companiile Orange, Mobifon, Nestle, Coca Cola, Banca Comerciala Romana, Oracle sau PricewaterhouseCoopers. Vanzarile companiei sunt organizate dupa modelul business-to-business, adica vanzari directe catre clienti corporatisti, in proportie de 80% din cifra de afaceri. Restul de 20% provine din vanzarile in retelele de retail: Cora, Carrefour, Metro, Selgros sau Billa.
Compania a demarat o investitie de aproximativ 1,5 milioane de euro, anul trecut, concretizata intr-un nou sediu situat in zona Pipera, care are termen de finalizare toamna acestui an. Actionarii companiei sunt persoane fizice romane.
Furnizorii Austral sunt, in mare parte, companii straine, precum Clairefontaine (Franta), Folex (Elvetia) sau Schneider (Germania). Cea mai mare pondere in cifra de afaceri a companiei o detin produsele din hartie si consumabilele, deasemenea importate. "Productia autohtona nu este reprezentativa, cu cateva mici exceptii, din cauza ca afacerile de acest gen, pentru a fi profitabile, necesita volume de vanzari mari, care nu pot fi absorbite de piata romaneasca", este de parere directorul Austral.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO