Companii

Austral, plus de 30% din papetarie

07.11.2005, 14:30 84

Compania Austral, care activeaza in domeniul distributiei de papetarie si birotica, a inregistrat pe primele noua luni ale anului vanzari de 7 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de perioada similara din 2004.

"Cresterea vanzarilor a fost determinata de largirea portofoliului de produse adaugate in oferta si de cresterea numarului de clienti", a declarat Teddy Mocanu, directorul de vanzari al companiei.

Cele mai vandute produse ale Austral au fost hartia pentru copiator, foliile de protectie pentru documente, bibliorafturile din plastic, benzile adezive de ambalat, markerele permanente si pixurile de unica folosinta.

Anul trecut compania a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 8 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de exercitiul financiar anterior.

"Pentru 2005, preconizam obtinerea unei cifre de afaceri de 11,7 milioane de euro, in principal datorita extinderii la nivel national, largirii gamei de produse cu noi categorii, incluzand aici articolele pentru curatenie, cafea, computere si periferice, camere foto si video, si a majorarii vanzarilor din retelele de supermarketuri si hypermarketuri", a declarat Emil Deliu, directorul general al companiei.

Vanzarile companiei sunt organizate dupa modelul business-to-business, adica vanzari directe catre clienti corporatisti, acestea detinand un procent important din cifra de afaceri. Restul vanzarilor provin din retelele de retail: Metro, Billa, Cora, Carrefour, Bricostore, Selgros, Altex.

Printre clientii Austral se afla operatorul de telefonie mobila Orange, reteaua de benzinarii Lukoil, sau companii din domeniul bunurilor de larg consum precum Coca-Cola, Nestle, sau auto (Michelin si Porsche Romania).

Investitiile derulate de companie in 2005 se ridica la 1,8 milioane de euro. "Cea mai mare parte a acestei sume

s-a investit in construirea noului sediul Austral, care va fi dat in folosinta la inceputul anului 2006, dar si in tehnica de birou, sau largirea parcului auto", a spus Deliu. In ceea ce priveste anul 2006, oficialul Austral sustine ca investitiile vor fi situate la aproximativ 1,5 mil. euro.

Compania are 250 de angajati, impartiti intre filialele din Bucuresti, Brasov, Cluj, Timisoara si intre punctele de lucru din toate orasele importante ale tarii, la care se aduga 10 angajati ai filialei deschise la Chisinau, Republica Moldova.

Austral activeaza pe o piata estimata la 150 de milioane de euro, pe care detine o cota de piata de aproximativ 8%. "Suntem prezenti pe o piata extrem de fragmentata, iar in 2006 ne-am propus o crestere cu aproximativ 40% a cotei de piata", a precizat Deliu.

"Obiectivele noastre strategice includ, pe langa cresterea progresiva a cotei de piata, dezvoltarea continua a gamei de produse, precum si extinderea retelei de distributie la nivel national", a concis Deliu.

Furnizorii Austral sunt in mare parte producatori, printre acestia numarandu-se Clairefontaine (Franta), Paulmann (Germania), Schneider (Germania).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO