Companii

Baneasa spera sa traiasca de pe urma oamenilor de afaceri

09.07.2001, 00:00 34



Aeroportul Baneasa este programat sa aiba la sfarsitul lunii octombrie o "destinatie bine definita", sa fie specializat, mai ales pentru aviatia de afaceri, a declarat pentru Ziarul Financiar consilierul ministrului Transporturilor pe probleme de aviatie, Andrei ?ancu.

"Conducerea aeroportului analizeaza posibilitatea introducerii de tarife stimulative, dar care sa acopere costurile de operare", a precizat oficialul ministerului.

Aeroportul Baneasa va fi destinat curselor cu oameni de afaceri efectuate cu "avioane mici", curse charter pentru turisti si marfa, cursele companiilor aeriene mici, a precizat ?ancu.

Aeroportul va mai fi folosit pentru cursele regulate interne unde nu opereaza compania Tarom. Consilierul ministrului Transporturilor a dat ca exemplu, pentru prima faza, destinatiile Tulcea, Caransebes, urmand ca zborurile sa includa nordul Moldovei - Suceava, Baia Mare si in Ardeal - Satu Mare.

Zborurile tehnice pentru avioanele mici, care sunt reparate si intretinute la societatea Romaero Baneasa vor constitui o alta sursa de venit pentru aeroport.

Baneasa va mai fi folosit pentru zborurile scoala ale Academiei Romane de Aviatie, pentru aviatia utilitara - zborurile serviciilor de ambulanta pentru pentru transportul bolnavilor la care sunt folosite avioane BN 2, zborurile elicopterelor Ministerului de Interne.



Intertitlu Muzeul Baneasa mai rentabil decat aeroportul Baneasa ?

Traian Basescu, fost ministru al Transporturilor, vorbea in urma cu doi ani de inchiderea aeroportului si transformarea lui in muzeu. Activitatea de pe aeroportul Baneasa - situat in aceeasi parte a Bucurestiului si la distanta de aproximativ km de aeroportul international Otopeni - a inregistrat un declin in ultimii doi ani.

Compania nationala de transport aerian Tarom, care la randul ei este intr-un proces de restructurare si de reducere a pierderilor a decis sa reduca zborurile interne si sa efectuze cursele de pe Otopeni.

Daca in 1998, prin operarea companiilor Tarom si Dac Air, de pe Baneasa decolau avioanele pentru peste 100 de zboruri intrene pe saptamana, in prezent, numarul lor s-a redus la 23.

Pe langa un numar redus de zboruri ale Tarom, in prezent, pe Baneasa mai opereaza si companiile Carpat Air si RomAvia, aceasta din urma pentru curse charter in Turcia si Tunisia.

"In prezent desfasuram, operatiunile noastre prin aeroportul Otopeni, insa daca va creste calitatea serviciilor aeroportului Baneasa, vom lua in calcul mutarea operatiunilor noastre acolo" a declarat Antonio Stoian, sales & marketing manager la Carpat Air.



Intertitlu: Ingerul salvator este Angel Airlines

Sorin Ciobanu spera insa ca activitatea aeroportului sa se revigoreze datorita unui contract pe care Aeroportul Baneasa l-a incheiat cu compania Angel Airlines.

Aceasta isi va incepe activitatea la mijlocul acestei luni, "primul nostru avion urmand a sosi in Romania pe 19 iulie, iar pana la sfarsitul acestui an vom avea 6 avioane" a declarat Azad Khosro, proprietarul companiei.

Potrivit acestuia se are in vedere ca pana la sfarsitul anului viitor numarul aeronavelor sa ajunga la doisprezece. Gazda aparatelor de zbor si centrul operatiunilor nationale va fi aeroportul Baneasa.

"Angel Airlines va avea drept segment tinta oamenii de afaceri. Conform unor studii statistice, furnizate de aeroportul Baneasa, 85% din zborurile interne sunt ocupate de oamenii de afaceri din diverse sectoare, cum ar fi cel bancar si cel de asigurari", a aratat Azad Khosro.

De fapt, Angel Airlines isi propune sa acopere un sector deficitar al operatorului national roman de transporturi aeriene.

"Este mai convenabil pentru client sa plateasca putin mai mult, fara sa fie nevoit sa ramana peste noapte in orasul de destinatie in asteptarea cursei de a doua zi, lucru care ar insemna si plata cazarii la un hotel. Avantajul e ca poti pleca dimineata si sa te intorci dupa-amiaza, sau poti pleca seara si sa te intorci a doua zi dimineata, daca chiar vrei sa ramai peste noapte in acel oras", spune Khosro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO