Companii

Baumit: 2011 a început prost, dar a continuat bine

Autor: Andreea Neferu

08.12.2011, 11:30 186

"2011 a fost un an cu foarte multe fluctuaţii, nu a avut o evoluţie liniară. Anul a început foarte greu, fiind marcat de blocaje de natură economică şi fiscală, la care s-a adăugat evoluţia nefavorabilă a vremii. În domeniul nostru, a existat o scădere a volumului de desfaceri cu circa 15% în prima jumătate a anului", spune Laurenţiu Lupuşor, director general al producătorului de materiale de construcţii Baumit România, parte a concernului austriac Schmid Industrie Holding.

În a doua jumătate a anului însă, situaţia s-a schimbat, în contextul demarării unor proiecte noi în construcţii şi al vremii mai bune, astfel că Baumit speră să încheie anul cu o creştere a afacerilor de până în 5%. Anul trecut, compania a înregistrat afaceri de 122,1 milioane de lei (circa 29 de milioane de euro), potrivit Registrului Comerţului, astfel că Baumit ar putea ajunge la un business de până la 30,5 milioane de euro în 2011, potrivit estimărilor ZF.

Concernul austriac Schmid Industrie Holding este prezent pe piaţa locală prin companiile Baumit, Austrotherm, Lorencic, Wopfinger şi Wolfplastic, cu afaceri cumulate de aproape 55 de milioane de euro anul trecut, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor de la Registrul Comerţului.

În România, Baumit concurează cu jucători precum Henkel (Germania), AdePlast (controlată de Marcel Bărbuţ) sau Duraziv (Daniel Guzu).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO