Companii

Bella Bulgaria: Vrem 20% din afaceri in Romania

05.11.2007, 01:57 103

Grupul Bella Bulgaria, cu afaceri in industria alimentara de circa 55 mil. euro anul trecut, va deschide in Bucuresti o companie de comert si distributie proprie in luna noiembrie, dorind ca in urmatorii trei ani afacerile din Romania sa reprezinte circa 20% din rezultatele financiare ale grupului.
"Momentan, vanzarile in Romania nu detin mai mult de 2% din cifra de afaceri a grupului, dar, conform noii strategii a companiei, in viitorii trei ani piata romaneasca va trebui sa realizeze 20% din cifra de afaceri a companiei", a declarat Iva Nedeva, director al departamentului international al companiei Bella Bulgaria.
Bella Bulgaria este prezenta pe piata romaneasca cu produsele sale, aluat foietaj si foi de placinta, de aproximativ cinci ani, insa, incepand cu luna noiembrie, reprezentantii companiei bulgare au decis sa isi deschida propria companie pe plan local.
"Strategia grupului prevede deschiderea unei companii de comert si distributie proprie, situata in Bucuresti, dezvoltarea unei structuri comerciale proprii si colaborarea cu sub-distribuitori in toata Romania, pe regiuni", a mai spus Nedeva.
Compania bulgara a inceput anul acesta sa produca aluat foietaj si foi de placinta sub marca privata Aro a lantului international de magazine Metro Cash & Carry, dupa ce a castigat licitatia organizata de retailer pe plan local.
"Pana in prezent, vanzarile noastre au fost un pic episodice, deoarece efectuam vanzari atat catre distribuitorul nostru principal din Romania, cat si catre clienti care veneau direct la noi in Bulgaria", a spus directorul companiei.
Bella Bulgaria este prezenta la nivel de grup atat pe piata produselor de patiserie, cat si pe cea a margarinei, a uleiurilor vegetale sau a mezelurilor. Cea mai mare parte a afacerilor grupului alimentar Bella este axata insa in Bulgaria pe segmentul produselor preparate din carne, motiv pentru care aceasta este urmatoarea piata vizata de companie si pe plan local. "Patrunderea pe piata mezelurilor din Romania va fi sub brandul Balcik la inceputul lunii noiembrie. Am format un portofoliu atat cu produse si gusturi traditionale romanesti, cat si cu produse si gusturi tipice bulgaresti, cele din urma fiind foarte bine acceptate de consumatorii romani in cursul studiilor de marketing preliminare", a declarat reprezentanta companiei.
Compania bulgara a dezvoltat recent si o gama de produse semipreparate si ready-meal a caror lansare este realizata concomitent in Bulgaria, Romania, Albania si Spania.
Reprezentantii grupului alimentar bulgar estimeaza pentru anul acesta o crestere a afacerilor cu 40%, comparativ cu anul precedent, pe fondul extinderii portofoliului cu noi categorii de produse, pana la peste 70 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO