Companii

Benetton a decis sa se extinda pe cont propriu

27.01.2005, 00:00 77

Grupul italian Benetton a decis sa faca pasul cel mare si sa deschida primul sau magazin oficial in Romania, dupa ce a fost prezent mai multi ani pe piata prin intermediul unor francize.
"Romania este o piata importanta, cu potential, iar marca Benetton este cunoscuta si mai ales ceruta pe piata romaneasca", a declarat pentru ZF Ina Nastasoiu, managing partner la Benetton Romania, compania infiintata de producatorul italian pe piata locala.
Primul magazin detinut de grupul italian pe piata romaneasca a fost deschis pe Calea Victoriei din Bucuresti, chiar in primele zile ale acestui an.
"Suntem in cautarea unor locatii atat in Bucuresti cat ti in orasele mari din provincie", a mai spus Nastasoiu.



Mall-uri, dar si stradal
Primele magazine vor fi deschise, potrivit reprezentantului Benetton Romania, in Bucuresti (Plaza Romania), dar si in Iasi sau Timitoara. Pentru Timisoara, asteptarile Benetton sunt foarte ridicate, avand in vedere numarul de mare de italieni care locuiesc acolo, multi dintre ei fiind, spune Nastasoiu, originari tocmai din orasul Treviso, unde isi are sediul central si Benetton.
"Cautam atat locatii stradale cat si centre comerciale. Singura problema ar fi pretul foarte mare al chiriilor, care sunt in unele cazuri mai mari decat in strainatate", a completat Nastasoiu.
Investitia medie pentru un magazin Benetton este in general de 300 de euro pe metrul patrat, mobilierul si chiar marmura alba folosita fiind produse de furnizori acreditati ai Benetton. Magazinul din Calea Victoriei are aproximativ 200 de metri patrati, ceea ce inseamna ca investitia implicata a fost de aproximativ 60.000 de euro.
Anul acesta estimam ca vom vinde 18-20.000 de articole, ceea ce ne va permite trecerea pe profit din primul an de functionare al magazinului. De altfel vanzarile pe care estimam ca le vom realiza in Romania se afla cam la acelasi nivel cu media pe care o inregistreaza orice alt magazin Benetton din strainatate, de 10 articole pe metru patrat".
Printre marcile aflate in portofliul producatorului italian se regasesc pe langa United Colors of Benetton (adulti si copii) si Undercolours (o marca de lenjerie intima), Sisley (marca cea mai orientata catre moda din cadrul grupului), Playlife (marca de echipament sportiv) si Killer Loop (marca destinata publicului tanar).
"In Romania vrem sa aducem, pe langa produsele United Colors of Benetton pentru adulti si copii si Undercolour si Sisley", a mai spus oficialul Benetton Romania.
De altfel, magazinul deschis de grupul italian se afla in imediata apropiere a unui magazin Sisley, deschis in sistem franciza.



Franciza buna sau nu
Benetton a intrat pe piata romaneasca in urma cu mai multi ani, primele magazine fiind deschise prin intermediul unor francize cumparate de doi investitor locali.
Business Development & Trading, una dintre societatile grupului Alltrom, s-a concentrat in principal asupra Bucurestiului, insa pana la urma grupul italian nu a mai dorit sa livreze marfa, ceea ce a determinat compania sa inchida magazinele.
"La inceput au fost respectate standardele Benetton, insa ulterior magazinele nu au mai corespuns si Benetton a decis sa nu mai livreze marfa", explica Nastasoiu.
Gradul mare de recunoastere al marcii, una dintre primele marci de imbracaminte intrate pe piata romaneasca, a determinat grupul italian sa nu abandoneze piata locala, decizand in schimb sa vina in mod direct.
"Cel de-al doilea francizat isi continua insa activitatea pe piata romaneasca operand doua magazine in Brasov si Cluj", a mai spus Nastasoiu.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO