Companii

Braiconf isi majoreaza capitalul de cinci ori prin acordarea de actiuni gratuite

26.04.2005, 18:36 43

Producatorul de confectii Braiconf Braila intentioneaza sa-si majoreze capitalul social cu peste 1 milion de euro (37 de miliarde de lei), prin incorporarea rezervelor constituite din profitul net al anilor precedenti. In acest scop, vor fi emise circa 37,3 milioane de actiuni noi, cu valoarea nominala de 1.000 de lei, care vor fi distribuite gratuit actionarilor. Acestia ar urma sa primeasca 5 actiuni noi pentru fiecare actiune detinuta.

Surse apropiate companiei afirma ca dupa majorare va urma listarea la Bursa de Valori. Conform reglementarilor Bursei, capitalul social al companiilor listate trebuie sa fie de cel putin un milion de euro, capitalul Braiconf fiind in prezent de 7,4 miliarde de lei (200.000 de euro).

In prezent, structura actionariatului Braiconf este foarte divizata, in conditiile in care nu exista nici un actionar care sa detina mai mult de 10% din actiuni. Conform ultimei raportari catre RASDAQ, singurul actionar semnificativ al societatii este Romanian Reconstruction Capital, care detine 7,8% din actiuni.

In urma desfiintarii Asociatiei Salariatilor (PAS) Braiconf, cele aproape 3 milioane de actiuni detinute de aceasta, reprezentand 40% din capitalul social, au fost distribuite celor aproape 2.000 de membri, salariati si fosti salariati ai societatii. Desfintarea PAS a fost urmata de o crestere a lichiditatii actiunilor Braiconf pe RASDAQ, o parte dintre noii actionari grabindu-se sa vanda actiunile pe care le-au primit, fapt care a determinat o tendinta de scadere a actiunilor pe piata. Reprezentantii societatii nu au putut fi contactati pentru a oferi mai multe informatii pe marginea acestui subiect. Cifra de afaceri a Braiconf Braila a crescut anul trecut cu circa 10%, ajungand la 12,4 milioane de euro (504,3 miliarde de lei).

Cu toate acestea, societatea a incheiat anul 2004 cu un profit net de 1,4 milioane de euro (58,2 miliarde de lei), in scadere cu 18% comparativ cu 2003, cand a inregistrat un profit de 1,7 milioane de euro (65,9 miliarde de lei). Principala cauza a reducerii profitului a fost majorarea impozitului pe profit pentru productia livrata la export in 2004.

Braiconf Braila este cunoscuta, in principal, pentru fabricarea camasilor barbatesti, care reprezinta circa 70% din vanzari, circa 90% din productia societatii mergand spre export in statele Uniunii Europene. Printre clientii externi ai Braiconf se numara Benneton (Anglia), Stefanel (Italia), Bodoni (Germania) sau Oliver Grant (Franta), Braiconf producand si pentru brand-uri ca Valentino, Kenzo, Rochas, Gianfranco Fere, Versace Sport sau Givenchy. Valoarea investitiilor realizate de Braiconf in 2004 s-a apropiat de 0,8 milioane de euro si au constat in achizitionarea de utilaje noi si retehnologizare, in vederea atingerii standardelor europene.

Actiunile Braiconf Braila sunt listate pe Bursa Electronica RASDAQ. Ultima tranzactie cu aceste titluri s-a realizat la pretul de 56.000 lei/actiune, in crestere cu 6,5% comparativ cu sedinta precedenta, capitalizarea bursiera a societatii fiind de 11,5 mil. euro. Pretul actiunilor Braiconf a pierdut in ultimele doua luni peste 50% fata de maximul de 113.000 lei/actiune atins la inceputul lui februarie, situandu-se acum cu 10% sub nivelul inregistrat la finele lui 2004.

andrei.chirileasa@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO