Brandul de lux Escada, deţinut de Megha Mittal, nora miliardarului indian Lakshmi Mittal, îşi încearcă norocul a doua oară pe piaţa locală cu un magazin în complexul de lux The Grand din cadrul hotelului de cinci stele JW Marriott din Capitală. Escada va completa astfel piaţa de fashion de lux, unde mai activează Louis Vuitton, Gucci, Burberry, Valentino şi Hugo Boss.
Cele mai multe branduri de lux intrate pe piaţa locală au ales să se poziţioneze la parterul unui hotel de cinci stele pentru a beneficia de turiştii care se cazează aici. Escada merge astfel după modelul deja implementat de Louis Vuitton şi Valentino aflate la JW Marriott, de Gucci care se află la parterul hotelului Athénée Palace Hilton şi de Burberry care şi-a plasat magazinul din Capitală tot în cadrul unui complex hotelier de cinci stele, Radisson Blu.
Luxul şi hotelurile de cinci stele
Decizia de a deschide un magazin de lux în cadrul unui hotel de cinci stele nu este ceva specific României, în străinătate aceasta fiind deja o practică des utilizată. Acest lucru poate fi explicat prin faptul că profilul clientului unui astfel de magazin este similar cu cel al hotelurilor de cinci stele.
Noul magazin Escada vine astfel în complexul The Grand, unde mai sunt prezente şi alte nume mari, printre care Valentino, Louis Vuitton, Alfred Dunhill şi Ermanno Scervino. Louis Vuitton, primul brand de lux care a pariat pe România, este de altfel singurul intrat direct pe piaţa locală. Valentino este adus în franciză de o româncă, la fel ca şi Hugo Boss, adus de Andrei Alecu (fiul lui Marian Alecu, cel care timp de 16 ani a condus McDonald's) şi Adrian Matei (fiul lui Ion Matei, cel care deţine importatorul de băuturi Lerida International). La rândul lor, Burberry şi Gucci sunt venite în franciză.
A doua încercare
Magazinul Escada, care s-a deschis oficial ieri, a necesitat o investiţie de peste 200.000 de euro din partea francizatei Romaniţa Iovan. Creatoarea de modă este la a doua încercare cu Escada pe piaţa locală, după ce iniţial deschisese un magazin pe Calea Victoriei. Această unitate, adusă pe piaţa locală tot de Romaniţa Iovan, a fost închisă.
Înainte de 2009 compania mamă Escada s-a confruntat cu o serie de probleme financiare. În 2009 însă Megha Mittal, nora magnatului indian al oţelului, a cumpărat întreaga afacere Escada, drepturile asupra brandurilor, centrele de producţie şi reţeaua de distribuţie şi a repoziţionat brandul ca unul mai accesibil.
Acum Escada este un grup internaţional de fashion, deja prezent în aproximativ 60 de ţări. Pieţele principale de vânzare sunt America, Europa şi Asia. Escada este un brand internaţional de lux pentru haine (Escada Couture şi Escada Sport), accesorii (genţi, pantofi şi accesorii din piele), parfumuri, ochelari şi haine pentru copii.
Noul magazin deschis la Bucureşti, care are o suprafaţă de 81 mp, creează la parterul hotelului JW Marriott, în complexul de lux The Grand, un nou pol al luxului autohton după cel de pe Calea Victoriei.
Până recent, cu excepţia Louis Vuitton, toate brandurile de lux căutau spaţii pe Calea Victoriei.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels