Companii

Brandurile de lux din România trag la hoteluri de cinci stele. Escada se aşază la parterul JW Marriott

Brandurile de lux din România trag la hoteluri de cinci stele. Escada se aşază la parterul JW Marriott

Autor: Cristina Rosca

04.05.2012, 00:24 1479

Brandul de lux Escada, deţinut de Megha Mittal, nora miliardarului indian Laks­hmi Mittal, îşi încearcă norocul a doua oară pe piaţa locală cu un magazin în com­ple­xul de lux The Grand din cadrul hote­lului de cinci stele JW Marriott din Capitală. Escada va completa astfel piaţa de fashion de lux, unde mai activează Louis Vuitton, Gucci, Burberry, Valentino şi Hugo Boss.

Cele mai multe branduri de lux intrate pe piaţa locală au ales să se poziţioneze la parterul unui hotel de cinci stele pentru a beneficia de turiştii care se cazează aici. Escada merge astfel după modelul deja im­ple­mentat de Louis Vuitton şi Valentino aflate la JW Marriott, de Gucci care se află la parterul hotelului Athénée Palace Hilton şi de Burberry care şi-a plasat ma­ga­zinul din Capitală tot în cadrul unui complex hotelier de cinci stele, Radisson Blu.

Luxul şi hotelurile de cinci stele

Decizia de a deschide un magazin de lux în cadrul unui hotel de cinci stele nu este ceva specific României, în străinătate aceasta fiind deja o practică des utilizată. Acest lucru poate fi explicat prin faptul că profilul clientului unui astfel de magazin este similar cu cel al hotelurilor de cinci stele.

Noul magazin Escada vine astfel în com­plexul The Grand, unde mai sunt prezente şi alte nume mari, printre care Valentino, Louis Vuitton, Alfred Dunhill şi Ermanno Scer­vino. Louis Vuitton, primul brand de lux care a pariat pe România, este de altfel sin­­gurul intrat direct pe piaţa locală. Valentino este adus în franciză de o ro­mâncă, la fel ca şi Hugo Boss, adus de An­drei Alecu (fiul lui Marian Alecu, cel care timp de 16 ani a condus McDonald's) şi Adrian Matei (fiul lui Ion Matei, cel care de­ţine importatorul de băuturi Lerida Inter­na­tio­nal). La rândul lor, Burberry şi Gucci sunt venite în franciză.


A doua încercare

Magazinul Escada, care s-a deschis ofi­cial ieri, a necesitat o investiţie de peste 200.000 de euro din partea francizatei Ro­ma­niţa Iovan. Creatoarea de modă este la a doua încercare cu Escada pe piaţa lo­ca­lă, după ce iniţial deschisese un magazin pe Ca­lea Victoriei. Această unitate, adusă pe piaţa locală tot de Romaniţa Iovan, a fost închisă.

Înainte de 2009 compania mamă Escada s-a confruntat cu o serie de probleme finan­ciare. În 2009 însă Megha Mittal, nora mag­na­tului indian al oţelului, a cumpărat întrea­ga afacere Escada, drepturile asupra bran­du­rilor, centrele de producţie şi reţeaua de dis­tribuţie şi a repoziţionat brandul ca unul mai accesibil.

Acum Escada este un grup internaţional de fashion, deja prezent în aproximativ 60 de ţări. Pieţele principale de vânzare sunt Ame­rica, Europa şi Asia. Escada este un brand internaţional de lux pentru haine (Es­ca­da Couture şi Escada Sport), accesorii (genţi, pantofi şi accesorii din piele), par­fu­muri, ochelari şi haine pentru copii.

Noul magazin deschis la Bucureşti, care are o suprafaţă de 81 mp, creează la parterul hotelului JW Marriott, în complexul de lux The Grand, un nou pol al luxului autohton după cel de pe Calea Victoriei.

Până recent, cu excepţia Louis Vuitton, toate brandurile de lux căutau spaţii pe Calea Victoriei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO