Companii

Bridgestone: Camioanele au ridicat cererea de anvelope în Vest

18.07.2010, 23:30 182

Bridgestone România, filiala locală a unuia dintre cei mai mariproducători mondiali de anvelope, cu afaceri de 27 de milioane deeuro în 2009, apreciază că piaţa locală de anvelope, cu un volum decirca 2 - 2,2 milioane de unităţi anual, va înregistra în acest anun nivel similar cu cel din 2009, când a fost raportată o scăderede circa 30% faţă de anul precedent.
Vânzările de anvelope au însă un caracter sezonier şi pot revenirapid, iar evoluţiile sunt parţial imprevizibile, depinzând în mareparte de condiţiile meteorologice. Astfel, după un sezon de iarnăprelungit precum cel din 2009 - 2010 vânzările de anvelope de iarnăestimate la început la 600.000 de unităţi pot urca la 900.000 deunităţi.
Potrivit Bridgestone România, biroul local al producătoruluijaponez Bridgestone, în prima parte a anului s-a observat orevenire a consumului de anvelope, în special în sectorulcamioanelor, cererea venind din partea de vest a ţării.
"Au început să meargă camioanele şi există o creştere a părţii devest a ţării. Mulţi transportatori au folosit între timp, pentruflota circulantă, anvelopele camioanelor trase pe dreapta. Acumtrebuie să le înlocuiască", a declarat Cosmin Lixandru, fleetbussiness development manager Bridgestone România.
Totodată, el a apreciat că actualele modificări legislative,cresterea TVA, reducerile de salarii şi disponibilizările vorinfluenţa negativ consumul, iar acest lucru se va resimţi maiputernic începând cu luna septembrie.
Stabilitatea consumului, inclusiv al celui de anvelope, potrivitBridgestone, depinde însă de măsurile luate de stat la nivelmacroeconomic şi de realizarea investiţiilor programate.
"Statul nu investeşte. Totul este oprit acum. În primul rând statular trebui să îşi achite datoriile, pentru că foarte mulţitransportatori nu şi-au luat banii pentru contractele deconstrucţii. Iar dacă tot au fost ridicate taxele, atunci să existeşi investiţii pentru infrastructură. Nu cred că este greu deobservat concentrarea fabricilor, Continental, Nokia, toategreenfielduri, în zona de vest a ţării, în timp ce în est suntnumai confecţii. Acum şi Ford plânge că nu are infrastructură", aspus Lixandru.
Compania a comercializat în cursul anului trecut 140.000 deanvelope, din care 70% au fost anvelope de turism, iar restulanvelope pentru autocamioane. Structura vânzărilor, la fel ca şi înanii trecuţi, a rămas divizată în două mari categorii, anvelopepremium ( care de obicei au preţuri de peste 75 de euro) şianvelope economy, care pot fi achiziţionate la preţuri sub 50 deeuro.
"Piaţa locală de anvelope este polarizată. Pentru autoturisme sevând mărci premium şi economic. Cum este societatea românească esteşi piaţa de anvelope. Nu există clasă de mijloc", a spusLixandru.

Anvelope/km
În cazul anvelopelor pentru autocamioane însă principiile deselecţie a anvelopelor sunt diferite, iar transportatorii acceptămai uşor anvelope premium deoarece avantajele utilizării uneianvelope mai scumpe se văd direct în costurile şi durata deexploatare.
Astfel diferenţa între o anvelopă premium şi o anvelopă economypentru un autocamion poate însemna o durată de viaţă mai mare cu200.000 de km.
O anvelopă de autocamion, cu un preţ mediu de 350-400 de euro,poate fi utilizată în medie până la 400.000 de km.
Bridgestone, prezentă în piaţa locală prin mărcile Bridgestone şiFirestone, este furnizor de anvelope pentru principaliitransportatori locali. Împreună cu Edy Spedition şi Edy Logistic,cel mai mare transportator local, cu mai mult de 800 de camioane, aîncheiat un acord care presupune utilizarea anvelopelor în sistemde leasing operaţional. Astfel, transportatorul plăteşte un preţ/kmpentru utilizarea anvelopelor.
Bridgestone are în portofoliul de clienţi şi companiileTransilvania General Export & Import, deţinută de oamenii deavaceri Viorel şi Ioan Micula, Cartrans Preda, Dumagas şiDunca.

Avem în plan creştere în 2010
Reprezentanţii Bridgestone au declarat că pentru 2010 au bugetat ocreştere uşoară a businessului local, de 27 de milioane de euro în2009, prin lărgirea reţelei de distribuţie prin franciză atâtpentru anvelope de turisme, cât şi pentru camioane.
"Evoluţia volumelor atât la camion, cât şi la turism va fi dictatăde evoluţia cererii de anul acesta. Din păcate în momentul de faţăeste greu de precizat ce se va întâmpla cu cererea, pentru că vadepinde de impactul măsurilor actuale şi viitoare asupra niveluluitaxelor şi veniturilor în zona bugetară", a declaratLixandru.
Pentru anvelopele de turisme Bridgestone operează franciza deservice rapid de roţi First Stop, cu două puncte de lucru înPiteşti şi Buzău. Planul de extindere presupune 10 unităţi până lafinalul lui 2010.
Şi concurenţii de la Goodyear deţin pe plan local o reţea dedistribuţie formată din service-uri de roţi rapid, denumită Premio,iar Michelin deţine reţeaua de dealeri proprii Eurotyres.
Bridgestone deţine o franciză şi pentru service-urile de anvelopede camion, Truck Point.
"Este tot o franciză cu dealeri independenţi. Avem deja 17 puncteîn reţea, care acţionează ca furnizori de servicii pentru floteletransportatorilor parteneri, şi vrem să ajungem la 20 de unităţi lafinal de an", a adăugat Lixandru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO