Companii

Cardiovascularele au sustinut cresterea afacerilor AstraZeneca

09.03.2005, 00:00 64



Filiala din Romania a companiei farmaceutice anglo-suedeze AstraZeneca a inregistrat vanzari totale de aproximativ 9 milioane de dolari (8 mil. euro) in 2004, in crestere cu aproximativ 15% fata de anul precedent, ponderea cea mai mare in vanzari avand-o medicamentele cardiovasculare.


"Unul dintre factorii care au contribuit la cresterea cifrei de afaceri a companiei anul trecut a fost compensarea cu pana la 90% a anumitor categorii de medicamente, dar si infiintarea si extinderea unor programe nationale pentru anumite arii terapeutice, cum ar fi cele pentru oncologie si boli psihice", a afirmat Viorica Tilinca, directorul de marketing al AstraZeneca Romania.


Majorarea cifrei de afaceri s-a datorat, de asemenea, cresterii puterii de cumparare a consumatorilor si focalizarii mai bune a promovarii produselor AstraZeneca, au mai spus reprezentantii firmei.


"Concomitent cu factorii pozitivi, in anul 2004 si-au manifestat influenta asupra activitatii noastre si o serie de alti factori, de data asta negativi, cum ar fi nivelul insuficient al fondurilor alocate spitalelor, plata cu mari intarzieri a datoriilor din sistemul sanitar precum si aparitia unui numar tot mai mare de produse generice", a precizat Tilinca.


Produsele companiei sunt adresate unor categorii largi de afectiuni, precum cele gastrointestinale, cardiovasculare, portofoliul AstraZeneca incluzand si medicamente oncologice, destinate afectiunilor psihiatrice sau antiinfectioase. Ponderea cea mai mare in vanzari au avut-o medicamentele din segmentul cardiovascularelor.


"Bolile cardiovasculare si cancerul reprezinta inca, din pacate, principalele cauze de deces in Romania", a mai precizat reprezentantul AstraZeneca.


Segmentele pietei pe care compania este prezenta au inregistrat o crestere sustinuta anul trecut.


"Portofoliul actual al AstraZeneca Romania ofera inca oportunitati foarte bune de crestere, avand in vedere faptul ca potentialul unor produse foarte importante nu a fost inca exploatat la maxim. Intrarea pe piata a produselor noi, de ultima generatie, va contribui la cresterea avantajului nostru competitiv", conform lui Tilinca. AstraZeneca este o companie cu unul dintre cele mai puternice pipe-line-uri din industria farmaceutica mondiala, majoritatea produselor sale fiind asteptate pe piata in anul 2007. Trendul de crestere pe piata va continua si in acest an, conform companiei.


"Consideram ca in 2005 piata farmaceutica romaneasca va continua sa creasca, insa nu intr-un ritm atat de accentuat ca in 2004. Credem, de asemenea, ca anul 2005 va fi un an dificil datorita presiunilor financiare mari acumulate in sistem", au precizat oficialii AstraZeneca.


Principalii competitori pe segmentul cardiovascularelor sunt Pfizer, GSK sau Sanofi-Aventis.


Vanzarile AstraZeneca la nivel mondial in 2004 au totalizat 21,4 miliarde de dolari, din care 45% au fost realizate in Statele Unite, 36% in Europa, 6% in Japonia. Cheltuielile companiei cu departamentul de R & D (cercetare si dezvoltare) au fost de 3,4 miliarde de dolari anul trecut.


Compania are 65.000 de angajati la nivel mondial si 11 centre de R & D in Suedia, Marea Britanie, SUA, Canada, Franta, India si Japonia.


La inceputul anului trecut, Louis Schweitzer, presedinte si CEO al grupului auto francez Renault, a fost numit in consiliul de administratie al AstraZeneca, ocupand functia de director nonexecutiv.


Actiunile companiei sunt listate la Bursele de Valori din New York, Londra si Stockholm. AstraZeneca a fost creata in 1996, prin fuziunea companiei suedeze Astra AB, infiintata in 1913, si a grupului britanic Zeneca, ce dateaza din 1926.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO