Companii

CEO-ul Cadbury despre preluarea Kandia: „Nu am fost indragostiti de brandurile romanesti, dar sunt branduri bune”

CEO-ul Cadbury despre preluarea Kandia: „Nu am fost indragostiti de brandurile romanesti, dar sunt branduri bune”

Todd Stitzer, CEO-ul Cadbury: Ideea achizitiei (preluarea producatorului Kandia in 2007 - n. red.) a fost sa ne facem intrarea pe piata romaneasca, iar pe aceasta baza sa ne putem dezvolta businessul de guma de mestecat si bomboane Halls.

28.10.2009, 00:00 97

Piata locala astepta inca de la intrarea Cadbury in Romania, in2007, urmatoarea miscare a gigantului englez din industriaalimentara: atacarea segmentului gumei de mestecat, o piata de 100mil. euro pe care Wrigley a fost singurul jucator puternic inultimii zece ani.

Prima declaratie oficiala privind strategia Cadbury pe piatalocala care confirma planurile de a intra pe un nou segment vineinsa la mai bine de doi ani de la intrarea companiei inRomania.

"Nu am fost indragostiti de brandurile Kandia-Excelent. Sunttotusi branduri bune, dar ideea achizitiei (preluareaproducatorului Kandia in 2007 - n. red.) a fost sa ne facemintrarea pe piata romaneasca, iar pe aceasta baza sa ne putemdezvolta businessul de guma de mestecat si bomboane Halls", adeclarat Todd Stitzer, CEO-ul Cadbury, in cadrul unei conferinteorganizate la Londra.

Astfel, englezii de la Cadbury care detin brandurile Stimorol,Trident si Bubbaloo ar putea pune punct in urmatorii ani dominatieiWrigley pe piata locala a gumei de mestecat. Anul trecut, companiaamericana Wrigley a avut o cota de peste 80%, cu branduri precumOrbit sau Winterfresh, potrivit ultimelor date disponibile.

Al doilea mare jucator pe piata de profil este compania italianaPerfetti Van Melle, care detine in portofoliu guma de mestacatMentos si care anul trecut a raportat afaceri de 15 mil. euro,majoritatea provenind din vanzarea de bomboane.

Cele mai mari branduri preluate de Cadbury in 2007 odata cuachizitia producatorului roman sunt Kandia, Magura, Sugus siSilvana.

Compania detinea in 2008 o cota de piata de peste 30% pesegmentul bomboanelor (excluzand pralinele din ciocolata), potrivitultimelor date disponibile. Pe piata locala a ciocolatei, engleziisunt in acest moment al doilea mare jucator, dupa Kraft Foods, cu ocota de piata estimata de ZF la peste 20%.

De la intrarea in Romania si pana in prezent, Cadbury afinalizat rebrandingul bomboanelor Silvana si al prajiturilorambalate Magura si a schimbat reteta si ambalajul ciocolateiKandia.

Reprezentantii companiei nu au comunicat date privindinvestitiile in aceste proiecte. In acelasi timp, compania arenuntat la vanzarea bomboanelor si a caramelelor la vrac,concentrandu-se pe dezvoltarea de branduri.

Compania nu a reusit insa sa treaca pe profit. Pierderileraportate de Cadbury Romania la Ministerul de Finante au ajuns la4,8 milioane de euro in 2008, fata de 1,5 milioane de euro in anulanterior.

In acelasi timp, afacerile producatorului la nivel local austagnat in jurul a 33 mil. euro.

Au fost schimbari in ultimii doi ani si la nivelul conduceriisubsidiarei locale a Cadbury.

La scurt timp dupa preluarea Kandia-Excelent englezii l-au adusla conducerea producatorului roman pe portughezul Jose Bonito, unmanager cu o experienta de cinci ani in Cadbury.

In primavara acestui an compania a anuntat insa un nou directorgeneral, englezul Martin Drane fiind adus ca succesor al luiBonito, care a plecat din Cadbury.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO