Companii

Chinezii pleaca din Romania cu 2.000 de Daewoo

28.02.2001, 00:00 18



Daewoo Romania va exporta in China in urmatoarea perioada 2.000 de autoturisme, modelele Nubira si Matiz, informeaza un comunicat al societatii. Alte 2700 de bucati dintr-un total de 2900 au fost deja livrate conform unor acorduri din anul trecut.

Surse guvernamentale au declarat ca principalul motiv pentru semnarea acordului a fost interesul ridicat manifestat in China fata de aceste tipuri de autoturisme.

In ultima saptamana o delegatie guvernamentala chineza, condusa de vicepremierul Consiliului de Stat al Chinei, Wu Yi, s-a intalnit cu reprezentantii unor firme romanesti din domeniul productiei, serviciilor si comertului exterior in vederea stabilirii de relatii de afaceri si a incheierii de acorduri comerciale.

Reprezentantii chinezi au declarat ca este vorba despre 1000 de autoturisme Matiz si 1000 de autoturisme Nubira. China nu importa autoturisme decat in cazuri exceptionale, prin contingente stabilite anual de catre stat.

Taxele vamale la importurile de automobile, din orice tara, sunt de 70%.

La semnarea acordului a fost prezent si vicepresedintele companiei Daewoo Automobile Romania, Ion Ion. Potrivit Daewoo, acest contract este prima etapa in cadrul obiectivelor de export ale companiei pentru 2001.

Anul trecut vanzarile companiei au depasit, potrivit oficialilor, 20.000 de automobile, din care 7.000 au fost destinate exportului. In 2001, compania vrea sa exporte circa 12.000 de automobile.

O alta firma romaneasca producatoare de automobile care ar putea intra pe piata chineza este Aro Campulung, care a fost si ea vizitata de delegatia din China.

Potrivit directorului tehnic al Aro, dimensiunea foarte mare a pietei chineze o face una dintre cele mai atractive pentru toti producatorii mondiali de automobile, care isi permit sa ofere produse de calitate ridicata la preturi competitive.

"Ceea ce vizam noi este o nisa a acestei piete, mai exact segmentul de autoutilitare", a declarat oficialul Aro. "In conditiile in care taxele vamale pentru importul de automobile sunt foarte ridicate, exista posibilitatea sa livram piesele, iar montajul sa se realizeze in China".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO