Companii

Cioburile cresc afacerile GimaRom cu 30%

05.10.2005, 17:59 27

Cresterea pietei si a parcului auto si inmultirea numarului de accidente au dat mai mult de lucru companiei GimaRom Invest, unul dintre cei mai importanti distribuitori de pe piata de parbrize din Romania.

Compania anticipeaza pentru acest an o majorare a cifrei de afaceri cu 30%, datorata investitiilor in dezvoltarea retelei de ateliere si depozite de montaj, dar si expansiunii pietei auto.

"Am investit peste 600.000 de euro in doua noi ateliere si depozite de montaj la Targu Mures si Satu Mare. In urma investitiilor din acest an, coroborate cu dezvoltarea pietei auto, estimam o cifra de afaceri de circa 6,5 milioane de euro", a declarat Robert Burkhardt, directorul general al GimaRom Invest.

Anul trecut compania a avut afaceri de 5 milioane de euro.

Jumatate din cifra de afaceri a companiei este realizata din lucrarile realizate pentru companiile de asigurari, restul venind din vanzarile directe cu amanuntul.

GimaRom are incheiate parteneriate cu mai multe societati de asigurari printre care Alianz- Tiriac, Asirom, Omniasig si Unita. De asemenea, pentru unii asiguratori, firma asigura constatarea daunei direct la centrul de parbrize o data cu schimbarea geamului spart sau fisurat.

Potrivit oficialilor companiei, cea mai mare pondere in cifra de afaceri, 90%, o detine activitatea de comert, distributie si montaj de parbrize, segment pe care compania este lider de piata cu o cota de 55-60%.

Compania, cu sediul in Cluj, face parte din grupul maghiar Gima & GimaRom. Firma detine o retea de 19 puncte de lucru in tara si are 136 de angajati. Compania lucreaza cu un stoc permanent de aproximativ 50.000 de geamuri, care acopera 95% din tipurile de autoturisme, camioane, autobuze care circula in tara.

Principalii producatori de parbrize cu care colaboreaza compania clujeana provin din Belgia, Spania, Germania, Ungaria si Polonia. GimaRom functioneaza ca reprezentant pentru Romania pentru marcile AGC, Guardian, Rioglass, Nordglass, Salglass si Hirschler.

"Intentionam sa ne diversificam activitatea in domeniul rafturilor metalice, unde vom actiona ca importatori si distribuitori, de unde asteptam un plus de cel putin 5% in afacerile companiei", a adaugat Burkhardt.

El spune ca evolutia din acest an a pietei auto a avut un important impact pozitiv asupra segmentului de parbrize, insa birocratia excesiva la proiectele de investitii de tip greenfield ingreuneaza misiunea jucatorilor din piata.

marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO