Companii

Coca-Cola a investit intr-o noua linie de productie, la Oradea

17.07.2003, 00:00 72

Caldurile tot mai mari si concurenta sporita i-au determinat pe producatorii de bauturi racoritoare si ape minerale sa-si extinda capacitatile de productie.
Coca-Cola a investit recent intr-o noua linie de productie, la Oradea, iar investitia se poate ridica la peste un milion de dolari, in functie de marime si capacitate, conform unor estimari.
Reprezentantii companiei nu au dorit sa precizeze care a fost investitia necesara in noua achizitie.
"Cu noua linie, am dublat capacitatea de productie, la Oradea," a declarat Mugurel Radulescu, director de relatii externe al Coca- Cola Hellenic Bottling Company Romani (CCHBC), imbuteliatorul Coca-Cola.
Radulescu nu a dorit sa precizeze care a fost investitia in noua linie de productie, adaugand doar ca a fost achizitionata "pentru a raspunde cerintelor pietei."
"Organizarea companiei este la nivel national, asa incat la aceasta fabrica se poate produce pentru oricare zona din tara, in functie de cerintele pietei," a spus el.
Coca-Cola are in prezent opt fabrici in Romania, din care trei au fost achizitionate odata cu cumpararea apelor minerale Dorna, tranzactie ce s-a incheiat la sfarsitul anului trecut.
La inceputul lui 2002, compania a inchis una din fabricile sale, cea situata la Brasov, productia fiind ulterior transferata la Bucuresti si Ploiesti.
Pentru achizitionarea apelor minerale Dorna, Coca-Cola a platit 39 milioane de euro, iar tranzactia a inclus brandurile si produsele Dorna Apemin SA, respectiv White Spring, Poiana Negri si Dorna Ape Minerale si un brand local, Cristalina.
La achizitie au participat CCHBC si The Coca-Cola Company  SUA.
Coca-Cola nu a mentinut sucurile Meridor si Alabala Portocala de la Dorna, deoarece a considerat ca aceastea nu aveau suficienta valoare si, in plus, reprezenta un concurent pentru Fanta.
Pe primul trimestru al anului, apele Dorna au reprezentat, impreuna cu Valser din Elvetia, achizitionate tot anul trecut, 2% in volumul vanzarilor companiei CCHBC.
Competitia tot mai mare de pe piata bauturilor nealcoolice (soft drinks) i-a determinat si pe alti producatori din domeniu sa investeasca in extinderea capacitatilor existente.
Recent, Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul PepsiCo, Prigat, Kick, a apelor minerale Perla si, mai nou, a Lipton Ice Tea, a anuntat o investitie de sapte milioane de dolari pentru constructia unei fabrici, in Covasna.
QAB are deja o fabrica la Bucuresti pentru racoritoare.
De asemenea, compania mai are o fabrica pentru ape minerale la Sancraieni, iar la Caransebes o fabrica pentru doze metalice.
Principalii jucatori de pe piata racoritoarelor sunt grupul fratilor Micula, European Drinks, care momentan este implicat in extinderea pe piata berii si a audiovizualului, Coca-Cola si QAB.
Pe piata apelor minerale, principalii jucatori sunt European Drinks- cu Izvorul Minunilor, Romaqua, cu Borsec si Coca-Cola, cu Dorna.
Pentru acest an, piata apelor minerale este estimata la 280 milioane de euro, in crestere cu 4% fata de anul trecut. Din punct de vedere cantitativ, piata ar putea ajunge, in conditiile unor temperaturi foarte mari, la un miliard de litri.
Impreuna cu sucurile, piata de soft drinks este estimata la peste 500 milioane de dolari. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO