Companii

Cristalex: vodca Absolut a fost pentru noi un brand de imagine

22.07.2008, 20:06 153

Cristalex, unul dintre principalii importatori de bauturi alcoolice, intentioneaza sa aduca un alt brand de vodca imediat dupa ce va ceda marca Absolut catre Pernod Ricard Romania, ca urmare a tranzactiei incheiate la nivel mondial intre Vin & Spirit si Pernod Ricard. Singura problema a celor doi importatori este ca in prezent nu s-a luat nicio decizie cu privire la momentul transferarii acestui brand din portofoliul Cristalex in cel al Pernod Ricard Romania.
"Cea mai importanta mutare din acest an va fi cedarea Absolut, dar inca nu stim cand va fi luata aceasta decizie", declara Dan Ursu, directorul general al Cristalex. Potrivit lui Ursu, Cristalex are contract pentru distributia unica a brandului Absolut pe plan local pana la sfarsitul anului viitor.
Brandul de vodca suedez realiza aproximativ 10% din vanzarile Cristalex, situandu-se din punct de vedere al volumelor vandute si al ritmului de crestere sub branduri ca Teacher's, Cinzano si Campari.
"Absolut a fost pentru Cristalex un brand de imagine si dupa ce nu va mai face parte din portofoliul nostru vom avea nevoie de un alt brand puternic din punct de vedere al imaginii", spune Ursu.
Reprezentantul companiei a adaugat ca a primit deja numeroase oferte pentru a prelua noi branduri de votca in portofoliu, dar ca deocamdata nu s-a luat nici o decizie. Ursu a refuzat sa dezvaluie numele brandurilor pe care le ia in considerare pentru a inlocui Absolut. "Am primit mai multe oferte de la diferiti producatori inca dinainte ca tranzactia dintre Vin & Spirit si Pernod Ricard sa fie confirmata, dar nu putem lua o decizie pana nu discutam contractul incheiat pentru Absolut", afirma Dan Ursu.
Cu toate acestea, directorul general al Cristalex a declarat ca in afara de aducerea unui nou brand de vodca, nu intentioneaza sa introduca alte marci.
Portofoliul importatorului Cristalex este format din branduri ca Teacher's si Jim Beam (whisky), Tullamore Dew (Irish Whiskey), Absolut (vodca), Courvoisier (cognac), Cinzano (vermut), Grand Marnier (lichior), Sauza (tequila) sau Campari.
Cristalex a finalizat primul semestru al acestui an cu o crestere a volumelor de 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu peste 25% fata de estimarile initiale ale companiei.
Importatorul a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 18,5 milioane de euro, in crestere cu 37% fata de rezultatele obtinute in 2006. In aceeasi perioada, profitul net al a luat un avans de 47%, pana la 2,5 milioane de euro.
Piata bauturi alcoolice de import va depasi la sfarsitul acestui an un volum de 8 milioane de hectolitri si pragul de 100 de milioane de euro, potrivit estimarilor principalilor importatori (Pernod Ricard, BDG Import, Cristalex, Sollers PPD, Lerida International si De Silva Intermed). Acestia vizeaza pentru anul acesta un avans de aproximativ 25% al pietei pe care activeaza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO