Companii

Cum s-a mentinut pe profit un dealer BMW, desi admite ca a vandut cateva masini in pierdere

05.04.2010, 23:12 162

Adrian Prodanel, seful Motor AG, dealerul BMW din Pitesti,considera ca pretul terenurilor din Capitala nu a ajuns inca la celmai scazut nivel, inceputul acestui an fiind perioada in careinvestitiile sunt din ce in ce mai atractive.

Compania din Pitesti urmareste evolutia pretului terenurilor dinCapitala pentru ca ia in calcul deschiderea unui centru de vanzariin Bucuresti, in urma unei investitii estimate intre 8 si 10 mil.euro.

Timingul este foarte important atunci cand vine vorba de oinvestitie. Cu toate ca preturile terenurilor din Capitala s-auredus in medie cu peste 50% in 2009 mai este loc de scadere, spuneseful celui mai mare centru BMW de pe piata locala care nu faceparte din Automobile Bavaria, fostul importator al marcii.

Pe piata locala doar doi dealeri din totalul de 15 nu fac partedin grupul condus de omul de afaceri Michael Schmidt. DealerulMotor AG a fost inaugurat in luna noiembrie din 2008, perioada incare pe piata locala efectele crizei incepeau sa fie resimtite,ceea ce a determinat scaderi de pana la 60% a vanzarilor de masini.Spre comparatie, la nivelul anului trecut, per total vanzarile BMWpe piata locala au inregistrat un declin de 53% al vanzarilor, la1.138 de masini.

Investitia initiala in cadrul centrului Motor AG din Pitesti s-aridicat la 5 mil. euro, suma obtinuta in urma unui creditbancar.

Au ramas pe profit

In ceea ce priveste marjele de profit in 2009, toate companiiledin auto au avut de suferit, atat in 2008, cat si in 2009, pefondul cresterii stocurilor si al scaderii vanzarilor. "Si noi amavut masini pe care le-am vandut in pierdere. Dar chiar si asa,anul trecut am obtinut un profit net de 200.000 de euro la o cifrade afaceri de 7 mil. euro".

Pentru acest an compania estimeaza o cifra de afaceri de 10milioane de euro, ca urmare a deschiderii centrului din RamnicuValcea, oras in care exista un dealer Audi si un serviceMercedes-Benz.

Cele 105 masini vandute anul trecut de Motor AG au reprezentataproape 10% din totalul masinilor vandute de constructorul germanpe piata locala, in conditiile in care tinta pe anul acesta vizeazao cota de peste 20%. "Anul trecut 40% din clienti au fost dinBucuresti. Este si normal sa ne adresam si pietei din Capitala, incontexul in care 60% din piata locala este asigurata deBucuresti".

Daca dupa 2010 piata auto locala va da semne de revenire, sefuldealerului BMW din Pitesti ia in calcul inclusiv extinderea inBucuresti cu un centru integrat.

In Capitala sunt deja trei centre integrate BMW detinute deAutomobile Bavaria, la care se adauga un showroom si un serviceindependent. Audi detine trei centre, Porsche Bucuresti Nord, Vest2 si unul al Midocar, iar Mercedes-Benz are cinci centre destinateautoturismelor.

"Luam in calcul si realizarea unei investitii intr-un centruintegrat in Bucuresti, dar nu inainte de 2011, daca vor fi semnepozitive in economie. Investitia in Bucuresti va fi intre 8 si 10milioane de euro, suma care include si costul terenului. Acesta nua fost inca achizitionat, dar avem in vedere cel putin doualocatii".

In prezent in cadrul centrului din Pitesti lucreaza 36 deangajati, numar care va creste la 50 in vara acestui an, dupa ce vafi deschis si showroomul din Ramnicu Valcea. In noiembrie 2008,atunci cand a fost deschis, centrul Motor AG avea in total 12angajati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO