Companii

Danone isi consolideaza operatiunile atacand trei noi segmente de piata

Danone isi consolideaza operatiunile atacand trei noi segmente de piata

Jacques Ponty, directorul general al Danone pentru Europa de Sud-Est: Sunt sigur ca in cateva luni vom avea competitori pe acest segment, dar in prezent nu tintim o cota de piata, deoarece nu stim exact dimensiunea pietei sau cum se va dezvolta ea.

12.06.2008, 21:41 142

Danone Romania, liderul pietei de iaurturi, isi extinde portofoliul local prin intrarea pe segmentul sucurilor necarbonatate, al branzeturilor proaspete si al hranei pentru copii.
Filiala grupului francez a intrat pe piata bauturilor necarbonatate proaspete, prin lansarea unui nectar de fructe cu antioxidanti, Danfruit, pe piata branzeturilor proaspete cu Activia Branzica Fina cu Fructe, si pe piata de baby food, dupa integrarea producatorului Numico, prezent in cadrul grupului francez. Aceste mutari vin dupa ce in urma cu doi ani producatorul a ales sa isi extinda portofoliul prin lansarea laptelui proaspat.
"Am lucrat la acest produs (n.red. -Danfruit) de doi ani si jumatate, iar brandul a fost dezvoltat in Romania si exista doar aici. Daca toate lucrurile vor merge bine, el va fi preluat de tarile vecine si chiar la nivel european", a declarat Anca Stroe, senior brand manager al Danone Romania.
Nectarurile sunt unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei bauturilor non-alcoolice, iar Danone va avea drept competitori Tymbark Maspex (Tymbark), Coca-Cola (Cappy), Pepsi (Prigat), Parmalat (Santal) si Carlsrom Beverage (Granini). Sucurile naturale reprezinta circa 9-10% din vanzarile de soft drinks pe plan local, adica aproximativ 100 mil. euro.
Danone nu a dezvaluit valoarea investitiilor realizate pentru dezvoltarea, producerea si promovarea produsului si nici cota de piata tintita. "Danfruit nu este un simplu suc necarbonatat, ci un produs cu beneficii pentru sanatate care deschide un nou segment de piata. Sunt sigur ca in cateva luni vom avea competitori pe acest segment, dar in prezent nu tintim o cota de piata, deoarece nu stim exact dimensiunea pietei sau cum se va dezvolta ea", a declarat Jacques Ponty, directorul general al Danone pentru Europa de Sud-Est.
Insa in timp ce Danfruit va fi produs in prima faza doar in Romania, gama de branzeturi proaspete cu iaurt Activia se va adauga produselor importate, intrand in competetie cu Friesland, LaDorna sau Covalact.
"Vrem sa avem fabrici specializate, de aceea gama de branzeturi va fi produsa in Polonia si importata pe plan local. Daca vanzarile vor merge bine vom lua in considerare si producerea ei in Romania. Pentru anul acesta estimam o crestere de aproximativ 20% a vanzarilor gamei Activia pe fondul acestei noi lansari", a adaugat Ponty.
Potrivit rezprezentantilor Danone, gama Activia a detinut in perioada ianuarie-mai 2008 o cota de piata de 14%.
Potrivit unui studiu AC Nielsen, piata locala a iaurturilor a avut anul trecut o valoare de 112 milioane de euro.
In ceea ce priveste gama de baby food, Milupa Romania (cu brandurile Bebelac, Milupa si Aptamil), detinuta anterior de Numico, acum parte a diviziei Danone Baby Nutrition, aceasta este lider de piata disputandu-si segmentul de 50 mil. euro cu companiile Nestle (prezent cu Nestle, Lactogen, Nan si Beba), Humana (Humana), Hipp (Hipp), Abbot (Similac), Remetea (Lactovit si Re Milk) si Ulker (Hero Baby).
In Romania, Danone are o cota de piata de 64% pe iaurturi, potrivit propriilor informatii, compania ruland anul trecut afaceri de peste 100 de milioane de euro.

Se extind
Ce segmente de piata a mai atacat Danone Romania

Lapte proaspat (2006)
Sucuri necarbonatate cu oxidanti, Danfruit (2008)
Branza proaspata cu fructe Activia (2008)
Baby food (2008)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO