Companii

Dariusz Komisarek, Masterfoods: Vedem un potential ridicat in vanzarile din benzinarii

Dariusz Komisarek, Masterfoods: Vedem un potential ridicat in vanzarile din benzinarii

Click pentru imaginea marita

30.04.2007, 21:05 271

Dariusz Komisarek, managerul general al Masterfoods Romania, importatorul grupului american Mars Inc., spune ca focusul companiei in acest an va fi segmentul batoanelor de ciocolata, dupa ce vanzarile de ciocolata au avansat cu 60% in ultimii doi ani.
"Consumatorul devine mai mobil, petrece tot mai putin timp acasa, ceea ce explica scaderea ponderii tabletelor in totalul pietei ciocolatei, in favoarea pralinelor si a batoanelor. Cu toate acestea, ponderea de 50% pe care o detin in prezent tabletele de ciocolata (potrivit datelor MEMRB - nr. red.) este mare, comparativ cu alte piete din regiune, precum Bulgaria", spune Dariusz Komisarek.
Masterfoods Romania a realizat vanzari de aproape 45 mil. euro anul trecut, in crestere cu 18% fata de 2005. Komisarek estimeaza afaceri de aproximativ 54 mil. euro pentru acest an, in crestere cu 20% fata de perioada precedenta.
Compania si-a crescut vanzarile pe segmentul ciocolatei cu aproximativ 60% in ultimii doi ani, potrivit propriilor informatii. Unul dintre factorii determinanti ai evolutiei este potentialul pietei, segmentul batoanelor inregistrand o crestere de aproximativ 25% anul trecut fata de 2005, conform datelor MEMRB citate de Masterfoods. Compania nu a precizat insa valoarea vanzarilor de batoane de ciocolata, in anul 2006.
"Segmentul ciocolatei a fost driverul cresterii inregistrate anul trecut. In 2006 ne-am crescut cota pe piata ciocolatei cu doua puncte procentuale, iar pe segmentul batoanelor cu 5 puncte procentuale, comparativ cu 2005", afirma Komisarek.
Consumul de ciocolata pe piata romaneasca este estimat in prezent la 1,5 kilograme pe cap de locuitor, fata de 4-5 kilograme pe cap de locuitor in Grecia sau Polonia, sau 12 in Elvetia.
"Trendul ascendent al consumului de ciocolata in Romania se va mentine, cu siguranta, in urmatorii 5 ani. Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana va accelera ritmul de crestere a pietei si al profiturilor obtinute, ca urmare a eliminarii taxelor de import de 18,2%", afirma Komisarek.
El mai spune ca piata alimentelor pentru animale de companie (petfood) are un potential de crestere pe termen lung, spre deosebire de ciocolata. Portofoliul companiei cuprinde, pe langa batoanele Mars, Snickers, Twix, Bounty si Milky Way, hrana pentru animale (Whiskas, Pedigree, Chaapi si Kitekat) si sosurile Uncle Ben's sau Dolmio.
Komisarek a preluat conducerea Masterfoods Romania in urma cu aproximativ patru ani. Primele schimbari pe care le-a adus in cadrul sucursalei locale au fost in sistemul de distributie. Compania colaboreaza in prezent cu 16 distribuitori, fata de unul singur in urma cu patru ani, si se implica in distributia catre clientii mari (international key-accounts) care detin propriile depozite.
Komisarek a ales in luna februarie un alt furnizor de servicii logistice, Dietrich Spedition, in urma unei licitatii la care a participat si compania FLD (First Logistics& Distribution), partenerul Masterfoods pe partea de logistica in ultimii 3-4 ani.
Compania a renuntat astfel la colaborarea cu FLD, care a fost timp de sase ani partenerul Masterfoods si unicul sau distribuitor in primii ani de cooperare.
Pentru distributia inghetatei din portofoliu, Masterfoods colaboreaza cu un singur distribuitor specializat, Nardo.
Printre planurile companiei pentru urmatoarea perioada se numara dezvoltarea retelei de distributie, astfel incat sa acopere tot mai mult zonele din afara oraselor.
"Batoanele de ciocolata sunt un produs de impuls, ceea ce face ca distributia in convenience (benzinarii, magazine de proximitate - n. red.) sa fie un element important al strategiei companiei noastre. Vedem un potential ridicat in magazinele din benzinarii", afirma Komisarek. Pentru distributia in retelele de magazine din benzinarii, Masterfoods colaboreaza cu Lekkerland, intrand recent si in lanturi de supermarketuri si hipermarketuri prin intermediul acestuia. Masterfoods Romania a fost inregistrata in anul 1994 ca o divizie a Mars Incorporated, unul dintre cei mai mari producatori mondiali pe segmentul batoanelor de ciocolata si pe cel de petfood.
Vanzarile de batoane de ciocolata pe piata locala sunt estimate la peste 17 mil. euro in prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO