Companii

De la pantofi la fotolii: retailerul de încălţăminte Benvenuti deschide un showroom de mobilă la Oradea

no title

Magazinul de mobilă din Oradea beneficiază şi de ajutorul a doi designeri care asistă clienţii

Autor: Cristina Rosca

31.10.2011, 00:09 1333

Dan Pavel, acţionarul majoritar al companiei Benvenuti, a decis să intre într-un nou domeniu, mobilă şi decoraţiuni, după ce 2010 a fost cel mai bun an pentru retailerul de încălţăminte pe care-l conduce.

Astfel, Pavel a lansat în urmă cu mai puţin de două săptămâni Benvenuti Casa, primul magazin de mobilă şi deco raţiuni al companiei, în Oradea, oraşul unde a fost fondată şi unde îşi are sediul compania.

"Acest concept a fost lansat din pasiune. Pentru moment nu avem planuri să construim o reţea. Aşteptăm să vedem ce se întâmplă cu showroomul din Oradea şi apoi vedem dacă mai deschidem în altă parte." Dan Pavel, care are o experienţă de mai mult de 15 ani în in dustria de pantofi, spune că ideea lansării unui showroom de mobilă i-a venit în primăvara acestui an. "Am ales Oradea pentru că aici nu există multe astfel de showroomuri." Investiţia în showroomul de 100 de metri pătraţi a fost mai mică de 100.000 de euro, po tri vit lui Pavel, care nu oferă însă o ci fră exactă. "Banii au fost in ves tiţi în amenajare şi mobi lier." Mobilierul este adus de la mai mulţi producători din Italia.

Pavel mai explică faptul că showroomul este împărţit pe patru module, şi este amenajat cu ajutorul a doi designeri, care în urma discuţiei cu clienţii creează un proiect 3D pentru a vedea cum se încadrează mobila respectivă în spaţiul pe care aceştia îl au disponibil.

În ceea ce priveşte businessul de pantofi, Pavel, care a lansat în 2004 pe piaţă compania Benvenuti, după aproape un deceniu în care a fost unul dintre acţionarii Leonardo alături de Florin Panea, spune că anul acesta este mai bun decÂt 2010, fiind înregistrată o uşoară creştere a vânzărilor.

Retailerul de încălţăminte şi accesorii Benvenuti a avut în 2010 cele mai bune vânzări de la înfiinţarea companiei, după ce cifra de afaceri a avansat cu 31%, la 46,2 milioane de lei (circa 11 milioane de euro), iar compania a revenit pe profit, de circa 0,5 mil. lei (circa 0,12 mil. euro).

În urmă cu câteva luni Pavel spunea că în 2010 marja de profit a fost sub 5% pentru că a preferat să reducă marja de profit de la 8-10% în mod normal, pentru a creşte viteza de rotaţie a mărfii.

După doi ani în care a consolidat businessul Benvenuti, în 2011 Dan Pavel are în plan să repornească procesul de dezvoltare a reţelei de magazine. Nu vorbeşte însă de cifre mari sau de viteză. Din contră, aşa cum spunea şi anterior, poli tica de expansiune este diferită de cea din 2008. Astfel, acum deschid magazine doar dacă găsesc chirii adecvate pieţei şi spaţii care să nu le afec te ze pe cele deja existente.

Astfel, reţeaua Benvenuti, care numără 34 de magazine (32 Benvenuti, un magazin Benvenuti Outlet şi un maga zin Enzo Bertini), va deschide prima unitate din acest an în centrul comercial Electro pu te re din Craiova, în luna noiem brie. Acesta va fi primul magazin din acest oraş.

Pentru moment acesta este singura deschidere pe care Dan Pavel o face publică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO