Românii sunt tot mai atenţi la promoţii şi oferte, căutându-le într-o perioadă de sensibilitate accentuată la preţuri, pe fondul presiunii asupra bugetelor, spun oficialii de la Lidl România, liderul comerţului local.
„Una dintre tendinţele din 2024 este continuarea adaptării cheltuielilor la contextul economic actual, consumatorii optând pentru retaileri mai accesibili din punctul de vedere al preţului. Discounterii, inclusiv Lidl, au înregistrat performanţe remarcabile în 2023, atingând, însumat, o cotă de piaţă de 27%. Acest lucru indică o orientare clară a consumatorilor către opţiuni mai economice“, afirmă oficialii de la Lidl, care citează compania de consultanţă McKinsey. Ei nu oferă însă detalii privind propria cotă de piaţă sau cifra de afaceri obţinută anul trecut.
Spre comparaţie, în 2022, Lidl Discount, firma care operează retailul din România, a raportat afaceri de 18,5 mld. lei, plus 24%.