Companii

Disney: Cea mai mare greseala a liderilor este o abordare de tipul "eu pot sa le fac pe toate"

Disney: Cea mai mare greseala a liderilor este o abordare de tipul "eu pot sa le fac pe toate"

Mai bine de 500.000 de oameni au absolvit programe de training marca Disney in ultimii 10 ani

09.04.2008, 15:23 38

"Mediul de business actual s-a transformat intr-un context in care liderii pun intrebari si chiar asteapta ca angajatii sa contribuie cu idei proprii la luarea deciziilor", a comentat pentru ZF Nick Lara, program coordinator in cadrul Institutului Disney.
Iar oamenii de business trebuie sa se pregateasca pentru astfel de schimbari care au loc in mediul de afaceri.
Viziunea celui care a dezvoltat un imperiu care include in prezent studiouri cinematografice, 10 canale TV, 60 de posturi de radio, cotidiene, edituri, hoteluri si aeroporturi, se regasesc, la mai bine de 75 de ani de la aparitia Disney, in programele dezvoltate de institutul cu acelasi nume.
Desi motivele pentru care liderii esueaza sunt multiple si variate, reprezentantii Institutului Disney considera ca cea mai mare greseala pe care o poate face un lider este abordarea unei mentalitati de tipul "eu pot sa le fac pe toate", lipsa delegarii ducand astfel la pierderea unei mari oportunitati.
"Noi credem ca atunci cand liderii isi sprijina si isi incurajeaza angajatii, vad lucrurile din perspectiva angajatilor, asigura trainingul, instrumentele si leadership-ul de care au nevoie angajatii si permit realizarea acelor conexiuni emotionale intre angajati si actul de leadership, se pot intampla lucruri minunate in business", explica Lara.
Continuand viziunea si idealurile lui Walt Disney, Institutul Disney este recunoscut drept lider mondial in trainingul experiential si pentru dezvoltarea abilitatilor de conducere. Institutul foloseste un stil interactiv de training, iar programele sale pun accentul pe leadership, stabilirea unei culturi de invatare, angajarea oamenilor potriviti, pregatirea si motivarea angajatilor, dezvoltarea unei filosofii de excelenta in afaceri, dezvoltarea unui model de business care genereaza loialitate.
Cat priveste viitorul companiilor, acestea se vor orienta tot mai mult pe oameni si pe comunicare. "Trainingurile si dezvoltarea angajatilor au devenit avantaje competitive decisive in organizatii. Comunicarea este critica, de asemenea, in actualul mediu de business. Clientii se asteapta la comunicare instantanee, astfel incat tot ceea ce vor face companiile pentru a imbunatati rapiditatea si calitatea comunicarii va avea rezultate pozitive asupra afacerii", mai spune Lara, adaugand ca toate aceste practici sunt dezvoltate in cadrul programelor Institutului Disney.
Programa Institutului Disney se bazeaza aproape exclusiv pe modelul de business al Disney.
"Incepem prin a aplica creativitatea in tot ceea ce facem. Credem ca leadershipul este esential in operatiunile noastre. Marii lideri sunt capabili sa dezvolte, sa sprijine, sa recunoasca si sa 'scoata' tot ce e mai bun din angajati, sau cum ii numim noi 'cast members'. Cei mai buni 'cast members' vor asigura cele mai bune servicii catre clienti. De aici, obtinem loialitatea clientilor. Cand toate aceste elemente functioneaza impreuna, se poate vorbi de succes in business", explica Nick Lara, program coordinator in cadrul Institutului Disney.
El adauga ca multi dintre cei care participa la programele pe care le ofera Institutul Disney intreaba cum pot sa devina facilitatori Disney. "De vreme ce continutul programului nostru se bazeaza direct pe principii si concepte folosite in aria de operatiuni a parcurilor tematice Disney, pentru a deveni trainer este nevoie de minimum doi ani de experienta ca lider intr-o zona de business a Disney", spune Lara.
Institutul Disney, care a fost deschis in 1996, are mai bine de 60 de programe.
Peste 500.000 de oameni au participat la programe de training marca Disney in ultimii 10 ani. Companii ca General Motors, PricewaterhouseCoopers, McDonald's, Pfizer, Phillip Morris sau Ford si-au trimis oamenii la Institutul Disney de-a lungul timpului.
Probabil ca una dintre cele mai interesante fatete ale povestii Disney este faptul ca angajati aflati in afara sistemului Disney pot participa si pot invata din succesul unui business vechi de mai bine de jumatate de secol.
"Suntem foarte incantati sa aducem programele Disney in Romania", a mai spus Lara. Pe 15 aprilie, cu ocazia unui eveniment de o zi, organizat de BUSINESS Magazin si Qualians, doi dintre cei mai experimentati traineri Disney vin la Bucuresti, aceasta fiind prima data cand Disney isi aduce specialistii in Romania.
Cu toate acestea, trainerii Institutului Disney nu pleaca foarte des din Lake Buena Vista, Florida, pentru a sustine seminarii in lume. Pe langa faptul ca sunt foarte populare, ca aproape tot ce tine de Disney, programele de training sunt si foarte profitabile. Cu toate acestea, Valerie Oberle, business development in cadrul Universitatii Disney, sustine ca ele servesc un scop mai inalt. "Daca am fi vrut doar sa facem bani, am putea exploata aceasta strategie chiar si mai mult", spune ea. "Am putea duce aceste seminarii in jurul lumii si sa ne construim o echipa de 300 de facilitatori. Stim ca s-ar vinde pentru ca vedem ca exista cerere pentru astfel de cursuri, dar vrem sa fie ceva special", explica Oberle.

Disney vine la Bucuresti
Cursurile de formare ale Disney Institute sunt sustinute de facilitatori sau traineri, formati in spiritul Disney, cu experienta in business. Experienta acestora in cadrul Disney ajunge pana la 30 de ani, toti lucrand cu clienti din companii din Top Fortune.
Doi dintre acestia - Davis Mulvey si Paul Maclelsh - vor veni la Bucuresti pe 15 aprilie cu ocazia unui eveniment de o zi, organizat de BUSINESS Magazin si Qualians, unde oameni din orice zona de business vor invata cum sa aplice aceeasi abordare inovativa pe care a lansat-o Walt Disney in urma cu mai bine de jumatate de secol.

Afacerea Walt Disney:
Venituri de 35,5 miliarde de dolari in 2007
Grupul include ABC, Disney Channel, Touchstone Pictures, Miramax Films, Hyperion Books, parcuri tematice, 10 posturi TV, peste 60 de posturi radio
La sfarsitul lui 2006, The Walt Disney a cumparat Pixar Animation Studios pentru 7,4 miliarde de dolari (6 mld. euro). Directorul executiv al Pixar, Steve Jobs - CEO-ul Apple Computer, a ajuns astfel cel mai influent om din industria media.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO