Companii

Diversificarea produselor a marit incasarile Dunapack

21.02.2005, 00:00 31


Producatorul de ambalaje de carton ondulat Dunapack Rambox din Sfantu-Gheorghe a avut vanzari cu 10% mai mari in 2004, datorate diversificarii portofoliului de produse lansate pe piata.


"Volumul fizic al productiei noastre a fost de aproximativ 53 de milioane de metri patrati de ambalaje, in crestere cu 10% fata de anul anterior, atat cantitativ, cat si valoric", a spus Octavian Sin , directorul economic al companiei.


Cifra de afaceri realizata in 2003 a fost de aproximativ 15,5 milioane de euro, conform datelor Ministerului de Finante, raportate la cursul mediu leu-euro publicat de BNR pentru 2003.


Consumul total de ambalaje din carton ondulat de pe piata romaneasca se ridica la aproximativ 250.000 de tone anual, iar pretul mediu de 550-600 de euro/tona face ca valoarea totala a pietei sa fie de aproape 150 de milioane de euro.


"Jucatorii din piata se asteapta la cresteri importante ale consumului in anii ce vor urma, de circa 10% pe an, depinzand fundamental de investitiile straine ce vor fi realizate in Romania si de modul de ambalare al bunurilor de larg consum", a sustinut Sin.


Pentru 2005, reprezentantii companiei au previzionat o crestere a productiei fizice de cel putin 4%, cresterea valorica a afacerilor Dunapack urmand sa se incadreze in acelasi ritm. Compania estimeaza ca detine o cota de 20% din segmentul pietei pe care este prezenta.


Investitiile ce vor fi realizate in 2005 insumeaza 1 milion de euro si vor fi directionate spre marirea capacitatii de productie. Anul trecut, compania a investit 800.000 de euro pentru retehnologizarea capacitatilor de productie existente


Produsele Dunapack sunt destinate, in principal, industriei alimentare (producatori de legume si fructe si procesatori de carne) si industriei mobilei.


"Potentialul de crestere al pietei este dat de consumul de 6 kilograme de carton/locuitor, fata de un consum care porneste de la 13 si ajunge pana la 50-60 de kilograme/locuitor, in vestul Europei", este de parere Sin.


Dunapack face parte din grupul austriac Hamburger/Mosburger/ Dunapack si a intrat pe piata romaneasca in 1994, ca distribuitor. In 1997, ca urmare a realizarii unei investitii de 15 milioane euro, Dunapack a infiintat prima linie de productie, cu o capacitate initiala de 60 milioane metri patrati de carton anual.


La nivel international, cele mai importante produse ale concernului sunt hartia de baza pentru cartonul ondulat si articole din carton ondulat. Acestea sunt confectionate in diverse unitati de productie ale retelei din care Dunapack Rambox face parte, situate in Austria, Ungaria, Polonia, Germania sau Slovenia. Cifra de afaceri la nivel de grup a fost de peste 730 milioane de euro in 2003.


"In momentul de fata exportam peste 10% din productia realizata, principala destinatie fiind Republica Moldova, unde ambalajele noastre sunt folosite in industria vinurilor. Exporturile indirecte le depasesc cu mult pe cele directe", a explicat reprezentantul Dunapack.


Pe piata romaneasca de profil sunt prezenti 8 producatori de carton ondulat, care au o productie totala anuala de aproximativ 140.000 de tone. Din intreaga cantitate, 50% este transformata de acesti producatori in ambalaje, restul fiind comercializata sub forma placilor din carton ondulat, catre alte societati de transformare sau catre producatori de mobilier.


Competitorii Dunapack sunt companiile Romcarton Bucuresti, Vrancart Adjud sau Rondocarton Cluj-Napoca.


Industria producatoare de ambalaje este caracterizata de o marja neta a profitului relativ redusa, datorita valorii adaugate mici care este specifica acestui tip de produse. Din aceasta cauza, producatorii de ambalaje mizeaza pe volume de vanzari mari, si incearca sa reduca cat mai mult distanta necesara transportului produselor pana la clienti, care le reduce si mai mult marja de profit.


Producatorii de ambalaje mizeaza pe cresterea consumului de bunuri de larg consum si in 2005, datorita masurilor de relaxare fiscala luate de guvern, cu efecte ce se vor resimti mai ales in industria alimentara, conform jucatorilor din piata.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO