Companii

Draxlmaier: Am putea inchide fabricile de componente la fel ca si producatorii auto

Draxlmaier: Am putea inchide fabricile de componente la fel ca si producatorii auto

Ferdinand Zilcher, directorul general al Draxlmaier Romania: In acest moment nu avem detalii legate de cat vor dura opririle de productie ale clientilor. Daca aceasta situatie va continua, o reducere a numarului de angajati va fi inevitabila.

26.11.2008, 15:35 365

Draxlmaier, care angajeaza aproximativ 17.500 de oameni in Romania, detine pe plan local cinci fabrici, fiecare dintre ele avand drept client principal cate un producator vest-european de automobile.

"Scaderea vanzarilor de automobile inregistrata de producatorii auto a lovit si grupul Draxlmaier. Oprirea productiei clientilor inseamna si o reducere a orarelor de livrare de la fabricile Draxlmaier. Pentru a compensa aceasta reducere de activitate compania a pus la punct un pachet de solutii prin care se vor ajusta orarele de productie", potrivit unui raport al companiei.
"Am putea chiar sa inchidem fabricile pentru aceeasi perioada in care vor inchide si clientii nostri", a adaugat Ferdinand Zilcher, directorul general al Draxlmaier in Romania.
Prima unitate afectata, din cele cinci fabrici Draxlmaier, este a doua fabrica a grupului german construita in Romania, fabrica Rolem din Codlea, judetul Brasov. Reprezentantii companiei au anuntat ca situatia contractelor pentru 2009 indica o reducere a productiei de circa 60% care va fi acoperita in parte de noi comenzi, care vor fi realizate cu un grad mai mare de automatizare, ceea ce duce la un necesar semnificativ de forta de munca.
Ca urmare, Draxlmaier va reduce efectivul fabricii de la Codlea cu 1.000 de angajati fara a ii transfera catre alte locatii de productie. In prezent la Rolem Codlea lucreaza circa 2.000 de oameni, iar cei care urmeaza sa fie concediati vor primi un preaviz de 30 de zile.
"Aceste noi contracte vor fi realizate cu un grad mai mare de automatizare, ceea ce duce la un necesar semnificativ de forta de munca. Aceste masuri vizeaza 1.000 de locuri de munca. Un transfer catre alte locatii nu va avea loc", a declarat Zilcher.
Fabrica de la Codlea produce componente interioare pentru automobile pentru toti clientii Draxlmaier. Masuri similare cu cele de la Codlea ar putea fi luate in perioada urmatoare si pentru celelalte fabrici ale companiei din Romania. Unitatile din Timisoara si Hunedoara produc componente pentru constructorul auto BMW, care a decis sa reduca productia din 2008 cu 25.000 de unitati. In consecinta, BMW a oprit activitatea fabricii din Leipzig pentru o saptamana si unitatile din Regensburg si MŸnchen intre 3 si 7 noiembrie.
In mod similar, fabrica din Pitesti este legata direct de Audi, care a oprit productia fabricii din Ungaria pentru 4 saptamani, iar Draxlmaier Satu Mare depinde de Daimler, care a sistat activitatea a doua fabrici din Germania de la jumatatea lunii decembrie pana la 12 ianuarie 2009.
"In acest moment nu avem detalii legate de cat vor dura opririle de productie ale clientilor. Daca aceasta situatie va continua, o reducere a numarului de angajati va fi inevitabila", a spus Ferdinand Zilcher.
El a adaugat ca activitatea celor cinci fabrici ar putea fi ajustata in urmatoarea perioada. "Cum avem centre de productie nu doar in Romania, este important ca Ministerul de Finante sa ia o decizie in legatura cu rambursarea TVA-ului, proces care se afla in asteptare. Aceasta problema a taxelor ar putea avea impact asupra fabricilor locale la momentul recalcularii volumelor de productie pentru fiecare centru", a spus Zilcher. Potrivit datelor furnizate, companiei trebuie sa i se ramburseze circa 3,3 milioane de euro.
In ceea ce priveste cifra de afaceri estimata pe plan local pentru anul in curs Draxlmaier nu a realizat nicio reestimare in functie de impactul crizei financiare. La inceputul anului reprezentantii companiei estimau un avans moderat pana la 180 de milioane de euro, dupa ce anul trecut cele cinci fabrici au realizat cumulat o cifra de afaceri de 176 de milioane de euro.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO