Companii

Elite raporteaza afaceri de 56 mil. euro si investeste in productie

14.03.2005, 00:00 59

Producatorul de cafea Elite Romania a realizat, anul trecut, o cifra de afaceri neta de 2.262 miliarde de lei (55,8 milioane de euro), mai mare cu circa 24% in lei fata de anul 2003, a spus Eli Rachmut, directorul general al companiei.


In euro, cresterea vanzarilor companiei a fost de 15% anul trecut fata de 2003.


Cu o cota de circa 50% pe piata cafelei ambalate, Elite este cel mai mare jucator pe piata cafelei din Romania, fiind urmata de Kraft Foods (Jacobs, Nova Brasilia), Tchibo Romania (Tchibo, Eduscho), Nestle (Necafe), Panfoods (Amigo), Alka (Alka), Romaqua (Metropolitan).


"Vrem sa ne pastram pozitia de lider si cota de piata, astfel ca vom investi in cresterea capacitatii de productie la cafea. Anul trecut am facut o investitie de cateva milioane de euro in tehnologie, iar pentru 2005 si 2006 avem un plan de investitii de circa 2 milioane de euro pe an, tot in echipamente pentru fabrica de cafea de la Bucuresti", a spus Rachmut.


La mijlocul anului trecut, conducerea companiei a anuntat inchiderea fabricii din Bulgaria si extinderea capacitatii de productie din Romania, care va aproviziona si piata bulgara. Fabrica din Bucuresti a companiei Elite are 600 de angajati.


Rachmut a mai spus ca pretul cafelei verzi a crescut in ultimul an cu 50% la bursele internationale, ceea ce risca sa duca la o crestere a pretului cafelei ambalate.


"Elite a operat o reducere a pretului la cafea cu circa 7-10%, dupa scaderea cu 20% a accizelor la cafea incepand cu 2005, dar cresterea cu 50% a pretului cafelei verzi la bursele internationale risca sa ridice din nou preturile. Stocurile de materie prima pe care le avem ne-au permis sa continuam activitatea in aceeasi parametri, dar daca preturile la cafea verde nu scad, va trebui sa majoram preturile la produsul final", a afirmat el.

Estimat la circa 100 de milioane de euro pe an, consumul de cafea ambalata din Romania s-a inscris pe un trend ascendent in ultimii doi ani, dupa ce consumatorii au inceput sa renunte treptat la cafeaua vrac in favoarea celei ambalate. Cu toate acestea, consumul ramane redus fata de media europeana, una din cauze fiind accizele la importurile de cafea care sunt inca printre cele mai mari din Europa, acestea urmand insa sa fie eliminate pana in 2007.


Elite Romania, care este filiala companiei cu capital israelian Elite International, a intrat pe piata romaneasca in 1995 prin construirea unei fabrici si configurarea retelei nationale de vanzari. Compania vinde in Romania cafea ambalata, cappuccino, frappe instant, ciocolata instant, iar de anul trecut a intrat pe un nou segment de piata, cel al semintelor si alunelor prajite.


"Anul acesta vrem sa intram pe o noua gama de produse. Este vorba tot de un segment al pietei alimentare, dar nu pot da deocamdata mai multe detalii", a mai spus Rachmut.


Compania-mama, Elite International din Israel, mai produce si distribuie, in afara de cafea si ciocolata, biscuiti, snacks-uri, bomboane.


Elite este unul din principalii investitori in publicitate din Romania, cu investitii brute (rate-card) anuale de peste 35 mil.$, care o claseaza in primele zece companii investitoare in publicitate.


Planul pe termen lung al companiei Elite vizeaza transformarea Romaniei in centru regional de unde se va exporta, initial in Bulgaria si ulterior in Croatia si Serbia.


Elite International, care face parte din grupul Strauss-Elite din Israel, si-a inceput operatiunile in 1992. In prezent, firma desfasoara activitati in peste zece tari printre care se numara Ucraina, Polonia, Romania, Croatia, Turcia, Federatia Rusa, Brazilia. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO