Companii

Emania.ro, cumparat de firme din afara IT

31.03.2003, 00:00 197

Herom si CSC Open Systems din Piatra Neamt au achizitionat, in luna februarie, magazinul virtual www.emania.ro, aflat in proprietatea firmei New Media Concept, fiidn pentru prima data cand o companie din afara domeniului IT este implicata intr-o astfel de tranzactie.
"Ambele firme vor detine cate 50% din emania.ro. Este prima tranzactie de acest gen din Romania. Initial am convenit sa dezvaluim valoarea contractului, dar ne-am razgandit, intrucat am considerat ca am putea influenta alte posibile afaceri de acest tip", a declarat Andrei Baciu, directorul general al Herom.
Directorul executiv al New Media Concept, Cosmin Golea, a spus ca valoarea tranzactiei a fost influentata de mai multi factori, printre care se numara evolutia incasarilor, denumirea magazinului virtual si baza de date cu clientii firmei.
"In orice caz, pentru cei sapte actionari ai New Media Concept vanzarea emania.ro a fost o afacere buna. De fapt, cand am infiintat site-ul, scopul nostru a fost sa dezvoltam un magazin virtual puternic si sa-l vindem la un pret cat mai bun", a mai spus Golea.
Lansat in septembrie 2000, magazinul virtual emania.ro a inregistrat, in 2002, un profit net de 173 milioane de lei la o cifra de afaceri de 8,2 miliarde de lei. La nivelul anului 2001, site-ul a raportat incasari de 4,5 miliarde de lei si un profit brut de 47 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 250 milioane de lei in 2000 la un volum al vanzarilor 1,5 miliarde de lei.
Infiintata in 1993, Herom Piatra Neamt este distribuitor Henkel (detergenti si cosmetice) si Elite (cafea) in Bucuresti si 11 judete ale tarii. Anul trecut, incasarile companiei au insumat aproximativ 230 miliarde de lei.
CSC Open Systems a fost infiintata in 1994 si isi desfasoara activitatea in domeniul furnizarii de produse si servicii IT la nivelul judetului Neamt. Compania a raportat, pentru anul 2002, o cifra de afaceri de 43 miliarde de lei.
Noii proprietari ai emania.ro isi propun, pentru acest an, sa dubleze volumul incasarilor, respectiv atingerea unei cifre de afaceri de cel putin 16 miliarde de lei.
"Ambele firme au experienta in domeniul distributiei, fapt ce ajuta la dezvoltarea site-ului. Nu dorim sa transformam magazinul virtual intr-un canal de distributie suplimentar. Spre exemplu, detergentii si cosmeticele se vand mai bine in magazinele reale decat cele virtuale. Vom cauta sa identificam acele categorii de bunuri care se vand cel mai bine, pentru a obtine un profit cat mai bun. De asemenea, vom colabora cu mai multi furnizori si vom extinde gama de produse comercializate prin intermediul site-ului", a spus reprezentantul firmei Herom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO