Energie

Vânzările de motorină ale MOL au crescut cu 10% în 2017, în timp ce cele de benzina au fost stabile

Vânzările de motorină ale MOL au crescut cu 10% în...

Autor: Roxana Rosu

20.02.2018, 12:39 136

Grupul   MOL a încheiat anul trecut cu un profit net de 1,11 miliarde dolari, în creştere cu 18%, cel mai mare nivel din ultimii 10 ani, în timp ce rezultatul EBITDA s-a majorat cu 14%, depăşind ţinta stabilită pentru 2017 pe fondul performanţelor financiare şi operaţionale ale tuturor diviziilor.

În România, vânzările retail de carburant au continuat creşterea. 

Astfel, vânzările de motorină (retail) au crescut cu 10% în 2017 comparativ cu 2016, în timp ce vânzările de benzină au fost stabile.

La nivelul grupului, rezultatul EBITDA al segmentului Upstream a fost de 854 milioane USD, în creştere cu 26% faţă de 2016 din cauza preţurilor mai mari ale petrolului Brent şi gazelor.

Datorită unei discipline stricte privind costurile, fluxurile de numerar neangajat ale acestui segment au atins un nivel aproape dublu, 14 USD pe fiecare baril produs, contribuind decisiv la generarea de numerar în 2017. Producţia zilnică a fost în medie de 107.400 de barili echivalent petrol, puţin sub ţinta anuală recomandată, datorită contribuţiilor scăzute provenite din Marea Britanie.

Segmentul Downstream a rămas principalul furnizor de venituri, prin realizarea a aproape jumătate din rezultatul operaţional al Grupului, în valoare de 1,18 miliare dolari. Segmentul şi-a crescut contribuţia cu 2% faţă de un punct de pornire deja destul de ridicat, datorită unor programe interne de eficientizare şi a unui mediu extern în continuare favorabil.

“Mă bucur să declar că anul 2017 a fost un alt an în care am realizat rezultate financiare solide, dar în acelaşi timp a fost şi un an în care am înregistrat progrese semnificative în vederea transformării activităţiii, în conformitate cu strategia MOL 2030. Ne-am depăşit fără probleme ţintele de venituri ajustate datorită contribuţiilor mai mari din partea tuturor diviziilor de business”, a comentat Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL.

El a adăugat că segmentul Upstream şi-a crescut de peste două ori contribuţia la fluxul de numerar neangajat, rezultatul EBITDA al segmentului Downstream a continuat să sporească plecând de la o referinţă mai mare, în timp ce Serviciile pentru Clienţi şi-au menţinut creşterea de două cifre.

” Începem anul 2018 cu un avânt puternic ştiind că ne aşteaptă decizii vitale de investiţii. Anticipăm de asemenea, un rezultat EBITDA pentru acest an de aproximativ 2,2 miliarde USD, ceea ce ne va permite finanţarea proiectelor de transformare, precum şi creşterea dividendelor pentru acţionarii noştri.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO