Companii

European Drinks investeste in productia de sosuri si lanseaza berea cu arome

16.05.2005, 19:14 118

Grupul European Drinks a investit 10 milioane de euro intr-o linie de fabricatie a maionezei si mustarurilor, sub marca Regal, si a lansat recent doua noi sortimente de bere cu arome - Burger Lemon si Burger Cola.

"Pe piata maionezelor suntem la inceput, dar vrem sa crestem. Investitia include atat utilajele pentru procesare, cat si cele pentru umplerea recipientelor, care sunt de provenienta germana", a spus Ioan Micula, presedintele European Drinks.

Compania a intrat pe piata maionezei si pregateste si intrarea pe piata mustarurilor, ambele sub marca Regal, care mai include si sosuri de rosii.

"Strategia noastra este sa livram in piata un lot de produse si sa vedem care este reactia consumatorilor, dupa care daca avem un raspuns pozitiv, incepem productia. Maionezele au fost foarte bine primite de piata si vrem sa marim livrarile", a mai spus Micula.

Segmentul de sosuri este din ce in ce mai aglomerat, mai ales dupa intrarea Unilever, care a investit anul trecut intr-o linie de fabricatie la Otopeni, unde are si fabrica de condimente si baze pentru mancaruri Knorr. Unilever a intrat anul trecut pe piata mustarurilor si a maionezei cu marca Knorr si isi diversifica incontinuu gama de produse.

Presedintele European Drinks a spus ca intrarea pe noi segmente de piata a sporit cu 15-16% vanzarile totale in euro ale grupului pe primele patru luni ale acestui an, fata de 11% care era obiectivul de crestere fixat la inceput de an.

"Am crescut cu 15-16% in euro si cu 21% in dolari fata de primele patru luni ale anului trecut", a precizat Micula.

O alta piata in care grupul isi diversifica oferta este cea a berii, unde concureaza cu marca Burger. Compania a lansat recent pe piata mai multe sortimente de bere cu arome, destinate segmentului de consumatori mai tineri.

"In Germania, de exemplu, flavor beer este un produs foarte cautat in special de tineri. Am testat si piata romaneasca si am lansat Burger Lemon si Burger Cola si vrem sa vedem cu reactioneaza piata", a spus Micula.

European Drinks este cel mai mare grup alimentar autohton cu o cifra de afaceri anuala de peste 500 de milioane de euro. Grupul a fost fondat de fratii Ioan si Viorel Micula, are sediul central in Oradea si este compus din patru firme: European Drinks, care imbuteliaza apele minerale Izvorul Minunilor si bauturile racoritoare Frutti Fresh si Adria, compania Scandic Distilleries, care fabrica bauturile alcoolice marca Scandic si Palinca de Bihor, compania de distributie Transilvania General Import Export si firma de produse alimentare European Food, specializata pe productia de concentrate alimentare, praf de inghetata, de budinca, pudra de cacao, napolitane, biscuiti, maioneza, mustar.

Platformele industriale si sediile centrale ale companiilor sunt localizate in orasul Oradea, Bihor. Numarul total de angajati aflati in subordinea celor doi oameni de facaeri se ridica la 12.000-13.000 de persoane. In prezent, European Drinks exporta produsele sale pe pietele din Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Polonia, Republica Moldova, Rusia, Suedia, Moldova si Arabia Saudita.

O alta strategie a firmei de anul trecut a fost concentrarea numarului de branduri. Pe piata bauturilor racoritoare, spre exemplu, cel mai important brand al firmei este acum Fruttia, care reuneste atat nectaruri, cat si sucuri carbogazoase.

georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO