Companii

Farmec Cluj raporteaza o crestere de 20%

08.12.2004, 00:00 18

Farmec Cluj, cel mai mare producator autohton de cosmetice, asteapta pentru acest an o crestere cu 20% a cifrei de afaceri, fata de cea inregistrata anul trecut care a fost de circa 15 milioane de euro. Aceasta inseamna o cifra de afaceri anul acesta de 18 milioane de euro.
"Cele mai dinamice categorii au fost grupa de creme si emulsii care au crescut cu 10% cantitativ, si 15% valoric fata de anul trecut. Urmeaza grupa deodorantelor precum si cea a produselor destinate ingrijirii locuintei", a declarat Manuela Crisan, director de marketing Farmec Cluj.
Produsele Farmec sunt pozitionate cel mai bine in categoria de produse pentru ingrijirea fetei, in special demachianti si creme.
In categoria cremelor si emulsiilor, Farmec detine marci precum Gerovital Plant, Ana Aslan, Aslavital, Farmec si Doina, din categoria deodorantelor fac parte Obsesie, Athos, You & Me, iar in categoria produselor pentru ingrijirea locuintei Farmec vinde gamele Nufar siTriumf.
Compania a realizat anul trecut investitii de circa 20 de miliarde de lei (500.000 de euro) din care cea mai mare parte in logistica.
"In 2004, compania Farmec a investit in dezvoltarea parcului auto propriu, destinat distributiei produselor Farmec, prin intermediul celor 14 reprezentante, circa 20 miliarde de lei. De asemenea, un alt obiectiv investitional a fost amenajarea si dotarea a doua terenuri cu gazon artificial destinate atat angajatilor companiei si publicului", a mai spus Crisan.
Estimata la circa 200 de milioane de euro pe an, piata de produse cosmetice din Romania este dominata de marci straine. Astfel, grupurile internationale de bunuri de larg consum Unilever, Procter & Gamble si Beiersdorf si Henkel detin impreuna in jur de 70% din intrega piata a cosmeticelor din Romania. Nici unul dintre aceste grupuri internationale nu a investit intr-o fabrica in Romania.
Fosta intreprindere de stat, Farmec Cluj a fost privatizata integral in 1995 prin metoda MEBO, actionariatul majoritar fiind reprezentat de salariati. Cealalta mare companie de stat de pe vremea comunismului, Miraj Bucuresti, s-a splitat in mai multe firme mici.
"Farmec detine o cota de piata de 66% in categoria produselor pentru demachiere si o cota de piata de 30% in volum in categoria de creme", a mentionat Manuela Crisan. Farmec are circa 700 desalariati si 14 reprezentante teritoriale. Compania comercializeaza o gama de 400 de produse.
Profitul net s-a ridicat anul trecut la circa 35 de miliarde de lei (circa 1 milion de euro)
Compania exporta in prezent in tari de pe toate cele cinci continente, cele mai semnificative fiind Japonia, America Latina, tarile arabe, dar si state europene ca Spania, Finlanda, Grecia si Germania.
"O mare parte a materiilor prime utilizate in productia de cosmetice a companiei Farmec se aprovizioneaza din import. Astfel, toate compozitiile de parfumare aflate in componenta deodorantelor Farmec provin de la producatori de esente de parfumuri. O alta parte a materiilor prime si ambalajelor se aprovizioneaza din tara, cum ar fi extractele naturale, dar si o parte a ambalajelor din polietilena , care sunt furnizate de Farmec Plast, firma apartinand grupului Farmec", a mai spus Crisan.
Alte firme romanesti producatoare de cosmetice sunt Elmiplant, Gerocossen, Dr. Soleil, Genmar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO