Companii

Fiat Bravo isi completeaza gama de motorizari diesel

Fiat Bravo isi completeaza gama de motorizari diesel
15.02.2008, 21:24 78

La aproximativ un an de la lansarea modelului Bravo, inginerii Fiat au pregatit pentru prima aniversare a celui mai nou vehicul compact din gama un nou motor diesel, prezentat si pus la incercare la inceputul lunii in Torino.
Este vorba de un nou motor Multijet de 1,6 litri care, potrivit inginerilor Fiat, respecta deja norma de poluare Euro V, ce va fi aplicabila din septembrie 2009. Astfel, varianta de 105 cai-putere emite pe un parcurs de 1 km doar 119 grame de CO2, in timp ce varianta de 120 de cai-putere ajunge la 129 de grame/km.
La un interval de aproape 2 luni de la lansare, aceasta va fi disponibila in Romania la sfarsitul lunii viitoare sau chiar in aprilie, iar Fiat a anuntat ca pretul va fi cu pana la 750 de euro mai scazut decat in cazul unui Fiat Bravo echipat cu versiunea de motorizare de 1,9 litri.
In gama diesel ce echipeaza modelul Bravo mai sunt disponibile propulsoarele de 1,3 litri, 69 si 90 de cai-putere, 2,4 litri, si 1,9 litri de 150 si 120 de cai-putere. Reprezentanti Fiat au declarat ca motorizarea de 1,9 litri si 120 de cai-putere va fi inlocuita treptat in ciclul de fabricatie de aceeasi versiune de putere a propulsorului de 1,6 litri, configuratia superioara de 150 de cai-putere urmand sa fie pastrata.
In comparatie cu versiunea care va iesi din fabricatie, noul 1,6 Multijet de 120 de cai-putere dezvolta cu 25% mai mult cuplu, ajungand la 300 Nm, un consum redus cu 8% si un nivel al zgomotului cu 5% mai mic.
Intr-adevar, capacitatile noului motor se fac simtite inca din prima treapta de viteza, cuplul maxim fiind disponibil de la 1.500 de rotatii pe minut pentru ambele versiuni de putere, 105 si 120 de cai. Daca v-ati fi asteptat ca sprintul sa se termine la 3.000 de turatii, in acest caz Bravo dezvolta destula forta pentru depasiri chiar si dupa 4.000 de ture.
Daca la capitolul performante dinamice noul motor prezinta avantaje net superioare fata de mai marele 1,9 Multijet la capitolul confort si tinuta de drum regasim aceleasi caracteristici, dat fiind ca platforma tehnica nu a suferit modificari.
Aceeasi manevrabilitate, raza de bracaj scurta, si stabilitate in viraje, pe care le-am intalnit prima data pe Fiat Bravo 1,9 Multijet 150 cp ne-au ajutat si in cazul testului desfasurat in vecinatatile orasului Torino, in regim de viteza, pe parcursul aproximativ 80 km de autostrada, dar si in regim de forta, in urcarile virajate din regiunea piemonteza.
Chiar daca am gasit unele minusuri la capitolul finisari, sa nu uitam ca lucrurile nu sunt perfecte nici in cazul concurentelor din gama, mai ales ca acestea sunt disponibile la preturi mai mari chiar si cu 2.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO