Companii

Flanco asteapta in 2004 integrarea intr-o retea straina de produse electrocasnice

14.11.2002, 00:00 32

Cel mai mare retailer specializat pe produse electronice si electrocasnice din Romania, Flanco, ar putea intra din anul 2004 sub umbrela unuia dintre jucatorii internationali in acest domeniu, precum Dixon's (Marea Britanie) sau Media Markt (Germania).
"Ne gandim pentru urmatorii ani la integrarea intr-o retea internationala mare de retail, ca posibilitate pentru exit-ul (iesirea-n.red.) fondului de investitii Oresa", a declarat Marius Ghenea, director executiv al companiei.
"In 2003 mizam pe o cifra de afaceri de 60 de milioane de dolari, care ar putea atrage atentia unor mari retaileri. Probabil ca si dupa integrare vom opera tot sub numele Flanco, deoarece acum avem un brand foarte bine cunoscut pe piata", adauga Ghenea.
 Flanco estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 45-46 milioane euro, mai mult decat dublu fata de anul anterior, cand a fost de 20 de milioane de dolari. Daca la inceputul acestui an oficialii estimau vanzari de 35 de milioane de dolari, dupa al doilea trimestru acesstia au revizuit obiectivul la 40 de milioane de dolari, iar dupa vanzarile record inregistrate in septembrie - 4,5 milioane dolari, tinta a fost din nou revizuita in sens pozitiv.
In primele noua luni ale acestui an, Flanco a avut vanzari de 25 de milioane de dolari, cu peste trei sferturi mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Trimestrul al treilea al anului s-a incheiat la Flanco cu o cifra de afaceri de peste 11 mil. euro, in crestere cu aproape 85% fata de perioada iulie-septembrie 2001 cand firma inregistrase venituri din vanzari de aproximativ 6 mil. euro.
"Speranta noastra este ca in urmatorii cativa ani sa atingem pragul de 100 milioane euro", a spus Ghenea. La baza acestei cresteri va sta, potrivit lui Ghenea, dezvoltarea vanzarilor in orasele din afara Bucurestiului. "Mizam ca zonele urbane de dimensiuni reduse sau zonele suburbane se vor orienta tot mai mult catre produse electrocasnice" mai spune Ghenea.
Principalii concurenti ai Flanco sunt retelele de magazine specializate Domo si Altex. Flanco International a fost infiintat in 1992. Firma a fost initial implicata in activitati de import-export in domeniul produselor electronice si mobilei. In 1994 compania a exploatat o nisa a pietei de produse electrocasnice, mai exact, lipsa comerciantilor cu amanuntul profesionisti in sectorul bunurilor albe si audio-tv,  astfel fiind luata decizia de a deschide un numar de magazine in orase cheie. Actionarii Flanco sunt, alaturi de fondatorul firmei, Florin Andronescu, presedinte al consiliului de administratie, doua fonduri de investitii, Oresa Ventures si Danube Fund. Primul fond care a investit in Flanco este Oresa Ventures care detine aproape jumatate din totalul actiunilor companiei insa si Danube Fund este un actionar semnificativ cu aproximativ 35%. Florin Andronescu detine 20% din capitalul firmei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO