Companii

Flanco schimba strategia si merge pe suprafete mari

02.06.2005, 19:24 53

Reteaua de magazine de electronice si electrocasnice Flanco va dezvolta din a doua parte a acestui an un format de magazine de mare suprafata, investitiile in extindere fiind estimate la 6,5 mil. euro in urmatoarele 18 luni.

"Flanco are un model pentru suprafete medii-mari, demonstrat de magazinul Flanco Orhideea (peste 1.000 mp suprafata neta de vanzare). In ceea ce priveste suprafete mai mari, avem o serie de proiecte legate de magazine de 2.000 mp si peste aceasta dimensiune, proiecte care vor fi rulate incepand cu ultima parte a anului 2005 si continuand in 2006-2007", apreciaza directorul general al companiei, Marius Ghenea.

In prezent, exista pe piata locala o retea de magazine de mare suprafata, Media Galaxy, dezvoltata de retailerul de electronice si electrocasnice Altex, care a ajuns la cinci magazine in Bucuresti, Cluj si Iasi. Alte magazine Media Galaxy urmeaza sa fie deschise in urmatoarea perioada si in alte orase de provincie precum Constanta sau Timisoara.

"Credem ca in acest moment vom putea veni cu un concept de suprafata mare, adecvat la momentul potrivit, contand in urmatorii doi ani si pe o crestere si diversificare a pietei de profil, ceea ce va mari piata adresabila cu aproximativ 50% fata de momentul actual", apreciaza Ghenea. El estimeaza ca piata traditionala de electronice si electrocasnice va creste cu o medie anuala de 15%, cresteri mai mari urmand a fi inregistrate in zone noi de produse si servicii, adresabile in viitor prin magazine de acest tip: media, GSM, produse de convergenta si mobilitate.

Potrivit informatiilor din piata una dintre urmatoarele locatii Flanco ar putea fi actualul magazin Mobexpert situat in cadrul aglomerarii comerciale de la marginea orasului Brasov, mai ales ca Mobexpert urmeaza sa deschida in toamna acestui an un magazin de mare suprafata (8.000 de metri patrati) in imediata apropiere a vechiului magazin.

"Vom inaugura in toamna acestui an un magazin de mare suprafata la Brasov, in cea mai buna zona a orasului pentru acest tip de magazin", completeaza Ghenea, care nu a oferit detalii legate de alte posibile locatii.

Reteaua de magazine si-a crescut in primele luni ale acestui an suprafata de vanzare cu aproximativ 25% fata de anul trecut, insa planul de deschideri magazine pentru a doua parte a anului 2005 va determina, potrivit lui Ghenea, o crestere a suprafetelor nete de vanzare cu aproximativ 65% fata de anul trecut.

"Flanco a realizat la nivelul lunii mai o crestere estimata a vanzarilor de 35% fata de perioada similara a anului trecut, cu cresteri echilibrate pe majoritatea categoriilor de produse. In ceea ce priveste profitabilitatea, tinand cont de variatiile sezoniere semnificative ale acestui tip de retail, cu un ultim trimestru prezentand in mod tipic cele mai mari vanzari si cea mai mare profitabilitate, este inca prematur sa analizam evolutiile de la un an la altul", adauga Ghenea.

El estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri de 30% fata de cele 120 de milioane de euro anuntate pentru anul trecut si o crestere cu 20% a profitului fata de anul precedent. Anul trecut Flanco a inregistrat, spune Ghenea, EBITDA (profitul inainte de plata dobanzilor, taxelor si includerea deprecierii si amortizarilor) de 7% din cifra de afaceri.

Principalii concurenti ai Flanco sunt retaileri precum Altex si Domo. Compania Altex, care opereaza retelele Altex, Altex Megastore (un format de magazin peste 1.000 de metri patrati) si MediaGalaxy (format de magazin peste 2.000 de metri patrati) a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 145 mil. euro. Domo Retail a anuntat depasirea pragului de 100 mil. euro cifra de afaceri, insa valoarea include cifra de afaceri realizata din activitatea de distributie aferenta primei jumatati a anului, estimata de surse din piata la aproximativ 10-15 milioane de euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO