Companii

Flanco va vinde mai multe computere decat frigidere

14.11.2006, 19:27 34

Grupul Flamingo International se va concentra pe vanzarea de produse IT&C, al caror pret va scadea dupa integrarea in Uniunea Europeana, a afirmat Jiri Rizek, managing director al diviziei de retail a grupului. Grupul Flamingo cuprinde retelele Flamingo si Flanco, Flamingo fiind specializat pe IT&C, iar Flanco pe electrocasnice.
"Anul acesta, dupa ce am preluat grupul Flanco, am decis sa facem unele schimbari. Inainte ne concentram mai mult pe produse casnice (n. red - compania Flanco), dar acum ne axam pe vanzarea de produse IT&C, de televizoare LCD, aparatura audio sau play-station", a spus Rizek. Piata de electrocasnice este in scadere, iar Flamingo a raportat la noua luni pierderi de 5,2 milioane de euro, la afaceri de 86 milioane de euro. Pentru tot anul, grupul estimase pierderi de 4,5 milioane de euro.
Jiri Rizek precizeaza ca dupa integrare preturile vor scadea in retailul de electronice, insa vor creste la produsele electrocasnice.
"Preturile produselor de lux (televizoarele cu plasma sau LCD-uri) vor scadea, insa bunurile albe se vor scumpi deoarece preturile materialelor din care sunt confectionate vor creste. Spre exemplu, prin intermediul reglementarilor UE se va impune o taxa fixa la vanzarea de frigidere, ceea ce va determina cresterea pretului", afirma Rizek.
Potrivit reprezentantilor companiei, fuziunea dintre Flanco si Flamingo a permis grupului sa opereze cu preturi mai mici. "Avem un volum mai mare de produse, de aceea putem practica preturi mai mici in domeniul de IT&C", a completat Alexandru Cirlan, communication manager al grupului.
Jiri Rizek este director general de retail al companiei Flamingo din luna august a acestui an. El are o experienta de 16 ani in management, la companiile Phillips, JVC si Dixons.
"Piata de IT poate creste cu pana la 20% anul viitor, fata de valoarea de un miliard de euro atinsa in acest an. IT-ul va fi segmentul cu cea mai rapida dezvoltare de pe piata in urmatorii doi sau trei ani", afirma Rizek.
Flamingo a decis in acest an sa inchida magazinele cu suprafete de 100 de metri patrati pentru a-si mari profitabilitatea. Strategia companiei urmareste dezvoltarea retelei de magazine Flanco World, cu suprafete cuprinse intre 1.800 si 3.000 de metri.
Cei mai importanti competitori ai Flamingo sunt Altex si Domo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO