Companii

Forever Living: Piata suplimentelor se duce spre 70 mil. euro

07.03.2008, 15:43 29

Forever Living Products, una dintre companiile care comercializeaza produse naturiste si cosmetice in sistem de vanzari multilevel marketing (MLM - metoda de business care foloseste o retea de intreprinzatori autorizati independenti pentru vanzarea de produse catre clientii finali), pune cresterea afacerii pe seama cererii din ce in ce mai mari a romanilor pentru suplimentele nutritionale.
"Segmentul de suplimente va creste pentru ca oamenii incep sa fie preocupati de un stil de viata sanatos. Organismul trebuie ajutat, mai ales ca din alimentatia de azi nu-i poti da tot ce are nevoie, iar omul incepe sa simta nevoia de ajutor suplimentar", a declarat Dora Szocs, unul dintre cei doi manageri generali ai Forever Living Products.
La nivel local, valoarea pietei suplimentelor este estimata pentru acesta an la 69 mil. euro, in crestere cu 15% fata de 2007, cand s-a ridicat la 60 mil. euro. Mai mult de atat, jucatorii de pe aceasta piata vad o crestere a acesteia de pana la 90 mil. euro pana in 2010.
In ceea ce priveste vanzarile Forever Living Products, suplimentele si bauturile nutritive, bazate in special pe aloe vera, contribuie cu pana la 60%, restul fiind reprezentat de produsele pentru ingrijire personala.
"Pe segmentul cosmeticelor, cremele pe baza de aloe, care au scop precis, merg cel mai bine. Segmentul de color este foarte mic, produsele fiind mai mult pentru cei care cunosc deja compania, pentru cei care incearca toate produsele noastre. Suplimentele merg in schimb mult mai bine", explica Dora Szocs. Potrivit reprezentantilor Forever Living Products, dinamica acentuata a vanzarilor se datoreaza in mare parte dimensiunii mai reduse a pietei si a capacitatii acesteia de absorbtie. "Fata de cosmetice suntem avantajati pentru ca piata se poate dezvolta. Suntem mai putini, iar cererea incepe sa fie mai mare decat pana acum." Cu toate acestea, deocamdata Romania sta prost la capitolul suplimente nutritive in comparatie cu alte state din Europa. In timp ce vest-europenii cheltuiesc aproximativ 30 de euro pe cap de locuitor pe suplimente, cehii 10 euro, iar ungurii 7,5 euro, romanii aloca acestor produse doar 2,5 euro.
Cererea mare pentru produse naturiste creste insa veniturile Forever Living Products. Anul trecut, compania a raportat o cifra de afaceri de 20,8 mil. euro, mai mare cu 28% comparativ cu anul precedent, cand au anuntat afaceri de 16,3 mil. euro, iar pentru 2008, nivelul estimat este de aproape 25 mil. euro. "Pentru 2008 ne dorim sa mentinem trendul ascendent si sa realizam o crestere de 20%. Aceasta crestere ne va ajuta sa urcam si in clasamentul european si mondial, unde deocamdata suntem pe locul 6, respectiv locul 9, intre toate cele 125 de tari in care Forever Living Products isi desfasoara activitatea."
In prezent, compania are 68 de angajati permanenti si 220.000 de distribuitori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO