Companii

Galerie comerciala de 20 mil. euro langa targul auto din Vitan

10.03.2006, 00:00 41

Doi investitori romani vor dezvolta in zona de sud a Bucurestiului o galerie comerciala ce va necesita investitii ce pot depasi 20 de milioane de euro.

Proiectul, denumit Vitantis Shopping Center, va avea o suprafata construita totala de aproximativ 30.000 de metri patrati, potrivit companiei imobiliare Activ Consulting, brokerul exclusiv al acestui proiect.

Proiectul este amplasat in imediata apropiere a targului de masini din zona Vitan. Dezvoltatorul acestui proiect este societatea Vitantis, controlata de Florin Enache si Eugen Stanculescu, potrivit datelor Registrului Comertului.

Investitia in cadrul acestui proiect ar putea ajunge la peste 20 de milioane de euro avand in vedere suprafata construita a proiectului, potrivit unor estimari din piata imobiliara.

Proiectul se va desfasura pe parcursul a doua etape, prima urmand a fi finalizata in ultimul trimestru al acestui an. Reteaua de magazine de tipul "do-it-yourself" Praktiker va ocupa prima faza de dezvoltare a acestui proiect, potrivit Activ Consulting.

A doua etapa a proiectului va cuprinde o galerie comerciala si un hypermarket, iar terenul pe care va fi dezvoltat proiectul are o suprafata de aproximativ 8 hectare.

Suprafata cumulata inchiriabila a complexurilor comerciale din Bucuresti este estimata la aproximativ 170.000 de metri patrati in prezent, dar se asteapta ca in urmatorii doi ani sa depaseasca 500.000 de metri patrati.

Un alt proiect comercial auntat in zona de sud a Bucurestiului este Sun Plaza dezvoltat de compania EMCT. Lucrarile la acest proiect ar trebui sa inceapa in prima parte a acestui an. Proiectul, care ar putea implica investitii de pana la 100 mil. euro in momentul finalizarii, a intrat deja, potrivit informatiilor din piata, in atentia fondurilor de investitii prezente pe piata locala.

Tot in zona central-sudica a orasului sunt amplasate si proiectele CityMall si Bucuresti Mall, de altfel primul complex comercial modern din tara.

Ridicat pe locul unui fost "circ al foamei", CityMall are o suprafata construita de 38.000 de metri patrati, spatiile comerciale insumand circa 24.500 de metri patrati.

Pentru comparatie, Bucuresti Mall, primul complex comercial de tip mall din Capitala realizat tot pe locul unui fost "circ al foamei", are o suprafata totala construita de peste 50.000 de metri patrati, din care suprafata neta depaseste 26.000 de metri patrati, investitiile implicate depasind 35 de milioane de dolari.

In prezent nordul Capitalei este disputat din punct de vedere al centrelor comerciale anuntate de doi dintre dezvoltatorii imobiliari de anvergura, GTC si Raiffesien Evolution, dar si de proiectul Baneasa al omului de afaceri Gabriel Popoviciu. Cresterea numarului de mall-uri va aduce dupa sine o explozie de retaileri din strainatate, de la cei de imbracaminte si incaltaminte si pana la cei de mobila sau produse electronice.

alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO