Companii

Gebruder Weiss România mizează pe digitalizare

Gebruder Weiss România mizează pe digitalizare

Autor: Bogdan Alecu

15.06.2021, 20:00 201

Viorel Leca, director general al Gebruder Weiss România, explică faptul că în ciuda pandemiei se aşteaptă la o creştere a businessului cu 5% în 2020, iar surpriza acestui an a fost creşterea cererii pe segmentul de comerţ online.

„Creşterea de la an la an este generată de un cumul de factori - se datorează echipei de profesionişti, cu experienţă în transport şi logistică, pregătiţi să găsească soluţiile potrivite pentru fiecare proiect, portofoliului complet de servicii (rutier, feroviar, aerian, maritim, soluţii logistice, depozitare), expertizei dobândite într-o multitudine de industrii şi nu în ultimul rând infrastructurii de hub-uri logistice regionale ce ne permite livrarea oriunde în România. O contribuţie importantă în cifra de afaceri de anul acesta o va avea cel mai recent serviciu introdus în portofoliu - home delivery - prin care livrăm bunuri de tip cargo direct la destinatarul final“, a spus Viorel Leca, director general al Gebruder Weiss România.

În 2019 Gebruder Weiss România a înregistrat o cifră de afaceri de 66,8 milioane euro, în creştere cu 7% faţă de 2018. „Deşi 2020 a fost un an dificil, am avut parte şi de surprize plăcute, astfel că estimăm o creştere de 5% a cifrei de afaceri comparativ cu anul 2019“, a spus directorul.

În ceea ce priveşte numărul angajaţilor, acesta a fost în creştere de la an la an încă de la intrarea companiei pe piaţă, în 1994. În 2018, echipa GW era formată din 580 de colegi, în 2019 din 620, iar în 2020 a depăşit 650.

„Conform Gpec, estimarea pentru piaţă de e-commerce în 2020 este de 6 miliarde de euro, în creştere de la 4,25, iar suma medie cheltuită de români pe an este în creştere cu 41%. Aceste cifre s-au resimţit şi în activitatea noastră începând cu mai - iunie, când cererea pentru livrarea la domiciliu a crescut semnificativ“, a subliniat Viorel Leca.

Strategia de digitalizare s-a materializat în 2020, iar compania pune la dispoziţia clienţilor săi platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival), prin care aceştia pot vedea estimarea de livrare cu o fereastră de până la două ore, platformă disponibilă şi în România, integrată în website-ul companiei.

Deşi situaţia actuală este fără precedent şi greu de previzionat, 2020 găseşte Gebruder Weiss România într-o poziţie solidă pe piaţa locală a transporturilor şi logisticii, pregătită să facă faţă provocărilor prin capacitatea sa de a deservi prompt nevoile partenerilor săi, prin infrastructură optimizată, soluţii flexibile, timpi de tranzit competitivi şi personal bine instruit.

„Unul dintre obiectivele departamentului de vânzări este să menţină un echilibru în ceea ce priveşte industriile în care activăm astfel încât să nu se creeze o dependenţă de o industrie anume. Avem clienţi importanţi din zona de retail, FMCG, oil&gas, automotive, construcţii, mobilier, bunuri albe şi nu numai. Numărul clienţilor din portofoliu a crescut cu siguranţă în ultimii ani. Avem în prezent peste 2.000 de clienţi direcţi şi peste 10.000 de adrese de livrare, strict pe zona de B2B“, a spus Viorel Leca.

Gebruder Weiss România are o acoperire geografică optimă, cu hub-uri logistice situate în cele mai importante oraşe din ţară - Bucureşti, Arad, Cluj-Napoca, Sibiu, Braşov, Craiova, Bacău, Constanţa.

Gebruder Weiss a lansat în 2020 platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival) că parte din strategia de digitalizare a grupului. Platforma oferă informaţii actualizate clienţilor privind livrările agreate, într-o fereastră de până la două ore, pentru transporturile în regim de grupaj pentru care Gebruder Weiss efectuează livrarea finală.

Tot anul acesta s-a lansat portalul digital pentru clienţi myGW, disponibil momentan pentru toţi clienţii din Austria, Germania, Elveţia, Republica Cehă, Ungaria şi Slovacia. Portalul este o platforma online integrată în site-ul web GW.

 
AFACERI DE LA ZERO