Companii

GFR: privatizarile din regiune, premise pentru noi achizitii

GFR: privatizarile din regiune, premise pentru noi achizitii

Ion Garoseanu, vicepresedinte al GFR, spune ca asteapta in continuare privatizarea CFR Marfa, anuntata de acum 4 ani

24.04.2008, 21:50 319

Grup Feroviar Roman (GFR), cel mai important operator feroviar privat de marfa din Romania, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a inregistrat in primele trei luni ale anului o crestere de circa 30% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada a anului trecut, in ritm cu previziunile pentru acest an.
"Investitiile din anul precedent si cele bugetate pentru acest an vor duce la mentinerea afacerilor cel putin la nivelul anului 2007", a spus Ion Garoseanu, vicepresedintele GFR. Potrivit acestuia, in anul 2007 compania a inregistrat din activitatea de baza venituri de circa 85 mil. euro (283 mil. lei), cu 30% in plus fata de anul precedent. In acelasi timp, profitul s-a situat la 10 mil. euro (35 mil lei), in crestere cu 40% in lei fata de 2006. Anul acesta, cifra de afaceri a GFR ar putea trece de 100 mil. euro, potrivit estimarilor de crestere avansate de reprezentantii companiei.
GFR face parte din grupul Grampet, alaturi de alte firme precum Reva Simeria, Remar Pascani sau Tursit Semenic, si isi asigura cea mai mare parte din cifra de afaceri (circa 97%) din activitatea de transport intern de marfuri pe calea ferata. Transportul international isi va majora insa in urmatorii ani ponderea in totalul veniturilor pana la circa 10%.
"Prin intermediul filialelor noastre din strainatate urmarim o crestere de cel putin 75% a afacerilor din traficul international de marfuri", a spus Garoseanu.
GFR detine participatii majoritare la Bulgaria Railway Company si la Train Hungary, principalele tinte de achizitii fiind acum companii din Slovacia si Cehia, pentru realizarea conexiunii cu piata din Germania, potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor companiei.
"Liberalizarea transporturilor feroviare de marfa la nivelul continentului european aduce oportunitati de investitie atat in Romania, cat si in tarile din jur. Consolidarea grupului Grampet si a GFR la nivel sud-est european ne permite sa urmarim cu atentie privatizarile din regiune, existand premise si discutii pentru noi achizitii in acest domeniu", a spus Garoseanu. Pe langa companiile de transport feroviar din Bulgaria si Ungaria, GFR a achizitionat anul trecut si o societate de reparatii din Serbia, Zelvoz Smederevo.
"In acest moment nu am mai cumparat si alte companii. In prima etapa trebuie sa integram ultima achizitie (Zelvoz Smederevo - n. red.) in cadrul grupului nostru", a mai spus Garoseanu. Pe segmentul de reparatii de vagoane, din Grampet mai fac parte Reva Simeria si Remar Pascani, care vor contribui considerabil in acest an la cresterile afacerilor grupului. Pe intreg grupul Grampet este prevazuta in acest an o crestere de 15% a rulajului, pana la peste 315 mil. euro.
"Motorul de dezvoltare va fi Grup Feroviar Roman, ca si in cazul anilor precedenti, insa preconizam o crestere a activitatilor si in sectorul de reparatii de vagoane, Reva Simeria si Remar Pascani urmand sa definitiveze in acest an mai multe contracte cu societati din afara Romaniei", a spus Garoseanu.
Pe langa extinderea in regiune, GFR este interesat si de privatizarea CFR Marfa. "Asteptam in continuare aceasta privatizare anuntata inca de acum patru ani. O sa vedem daca se va realiza in 2008 pentru ca deocamdata nu s-a stabilit strategia, iar procesul in sine este de durata", a mai spus directorul adjunct al companiei. Valoarea CFR Marfa este estimata de jucatorii din piata intre unu si doua miliarde de euro, de compania de stat fiind interesata si firma Servtrans, detinuta de Cristian Burci, care are in vedere crearea unui consortiu in acest sens.
Grup Feroviar Roman gestioneaza un parc de 3.600 de vagoane si peste 120 de locomotive.
"Si in acest an profitul se va reinvesti integral in achizitia de material rulant, dezvoltarea activitatii si alte proiecte conexe cu scopul de a creste volumul afacerii. Deasemenea, vom cauta surse de finantare pentru noi proiecte sau achizitii", a precizat Garoseanu.
Printre clientii companiei se numara Petrom, Lafarge, Holcim, Mittal Steel sau Shell Gas. Grup Feroviar Roman a fost infiintat in 2001, in urma unei investitii de 3 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO